skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

بهترین تشک برای دیسک کمر

تشک خواب خوب در سلامتی بدن از جمله جلوگیری از کمردرد و دردهای ستون فقرات و دیسک کمر نقش مهمی ایفا می‌کند.می دانید بهترین تشک برای دیسک کمرچیست ؟ ما زمان قابل توجهی از عمر خود را در خواب می‌گذرانیم، بنابراین داشتن یک تشک مناسب برای کمردرد، داشتن خواب خوب و پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات دیگر ضروری است. استفاده از تشک غیر مناسب و غیر استاندارد می‌تواند باعث مشکلات عضلانی از جمله کمردرد بشود. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تشک خوشخواب مناسب برای کمردرد و دیسک کمر بپردازیم.

 

بیشتر بدانید:تشک‌ نرم، خطری برای بروز و عود کمردرد

 

اهمیت انتخاب بهترین تشک برای دیسک کمر

 

Mattress for lumbar disc

 

افرادی که دردهای مزمن مانند کمردرد را دارند، یکی از سخت ترین شرایط پزشکی را دارند و از هر تشکی نمی‌توانند استفاده کنند. این موضوعی است که روزانه زندگی میلیون‌ها نفر از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از سوی دیگر افرادی هستند که تلاش زیادی برای یافتن بهترین تشک برای کمردرد می‌کنند تا بتوانند خواب راحت و آرامی را تجربه کنند. این عمدتا به این دلیل است که همراه با روشهای درمانی، تاکید شده است که داشتن تشک مناسب برای خواب به نظر می‌رسد می‌تواند بیشترین کمک را برای کاهش درد مزمن کمر و حتی جلوگیری از آن به طور کامل داشته باشد.

دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر در واقع دردهای ناشی از ساییدگی غضروف مهره های کمر است.اگر خمیدگی ستون فقرات بیش از حد نرمال خود باشد گودی کمر ایجاد می شود که بر بخش پایینی کمر و گردن تاثیر می گذارد و آسیب های جدی به ستون فقرات وارد میکند.

کمردرد مزمن چه ارتباطی با تشک دارد؟

ناراحتی کمر یک علت اصلی ناتوانی در جهان است. انجمن کایروپراکتیک آمریکا می‌گوید تا ۸۰ درصد از افراد آن را در برخی از لحظات زندگی خود تجربه می‌کنند. درد عامل مهمی است که بسیاری از آمریکایی‌ها را از دریافت خواب کافی که نیاز دارند محروم می‌دارد. در واقع، اختلال خواب یک شکایت بزرگ در میان بیماران در معرض کمردرد یا مبتلا به کمردرد مزمن است.

طبق گفته بنیاد ملی خواب، افرادی که دچار این مشکل هستند، حدود ۴۲ دقیقه خواب کمتری در شب دارند. افراد مبتلا به درد احساس می‌کنند که کنترل کمتری روی خوابشان دارند و بیشتر در مورد اینکه آیا آنها به اندازه کافی خوابیده اند یا خیر نگران هستند.

یک موضوع مهم این است که در هنگام خواب همترازی بدن حفظ شود، زیرا این موضوع نقش مهمی در بهبود کمردرد دارد. برای این منظور می‌توانید از تشک ‌هایی استفاده کنید که از فنرهای منفصل پاکتی تهیه شده اند و متناسب با وزن هر قسمت از بدن بتوانند همترازی بدن را حفظ کنند.

 

بیشتر بدانید:کدام مارک تشک بهتراست؟

 

انتخاب مارک بهترین تشک برای دیسک کمر

mattress for lumbar disc

برای بیمارانی که از دیسک کمر در رنج می باشند، کمردرد می تواند هم مزمن و هم ناتوان کننده باشد. درد در کمر، ران ها، و حتی پاها مشاهده می شود. اگر شما دچار سیاتیک (وضعیتی که با درد و گرفتگی در سمتی از پائین بدن شناخته می شود) شوید، این نیز می تواند یکی از علائم دیسک کمر باشد.

جدیت این وضعیت و شدت علائم متفاوت است و به نوع دیسک کمر و محل قرار گرفتن آن بستگی دارد. در بیشتر مواقع، دیسک کمر در پائین کمر یا ناحیه کمری ستون فقرات قرار دارد. دیسک گردن نیز همین عارضه است اما در ناحیه گردن و زیر پایه جمجمه قرار دارد. اما جدی ترین نوع دیسک در ناحیه قفسه سینه اتفاق می افتد و با اعضای حیاتی بدن در ارتباط است.

 

سطوح صاف و سخت باعث می‌شود زمانی که فرد خواب است ستون فقرات او آن انحنای طبیعی را نداشته باشد و موجب می‌شود هنگامی که فرد بیدار می‌شود احساس کمردرد و خستگی داشته باشد.

 

 بررسی انواع تشک برای افراد مبتلا به دیسک کمر

تشک‌های فنر منفصل

با کیفیت بالا نزدیک‌ترین شکل به بدن در هنگام خواب را دارا هستند و با فرم بدن سازگار هستند. سازگاری به این معنی است که جنس آن اجازه می‌دهد که قسمت‌های وسیع تر بدن، مانند باسن و شانه‌ها، بیشتر در تشک فرو رود‌، در حالی که قسمت‌های سبک‌تر بدن مانند دور کمر و گردن فقط روی آن قرار گرفته باشد.

تشک های لاتکس

خوابی لوکس ، سالم و آرامش بخش برای شما فراهم می کند. خواب در حالت طبیعی، فشار وارد بر بدن را کاهش می‌دهد که معمولا باعث کاهش دردهای پشت و کمر می‌شود. این حالت به بدن اجازه می‌دهد تا نخاع به درستی تنظیم شود و صاف قرار گیرد.

تشک‌های فنری متصل

تخت و پهن هستند. جنس سفت آنها باعث می‌شوند که فردی که روی آن می‌خوابد بدنش ناهموار و ناراحت باقی بماند. سطوح صاف و سخت باعث می‌شود زمانی که فرد خواب است ستون فقرات او آن انحنای طبیعی را نداشته باشد و موجب می‌شود هنگامی که فرد بیدار می‌شود احساس کمردرد و خستگی داشته باشد.

تشک های مموری فوم دار

مدرن ترین نوع تشک طبی، تشک های مموری فوم دار هستند . مموری فوم، مواد انعطاف پذیری هستند که به فشار و حرارت دریافتی حساس بوده و به تناسب آن تغییر شکل می دهند. با این توضیح می توانید متوجه شوید که این نوع تشک ها با توجه به وزن، حرارت بدن و شکل عضلات کاربران، عملکرد کاملاً متفاوتی خواهند داشت.

 

تشک های سفت در برابر قوس و انحنای طبیعی ستون فقرات انعطاف پذیر نیست و در نتیجه به ستون فقرات و ماهیچه‌های اطراف آن در موقع خواب فشار بیشتری وارد می کند که در طول زمان به صورت درد بروز می‌کند.

 

خصوصیات بهترین تشک برای دیسک کمر

Mattress for lumbar disc

 

افرادی که از کمر درد رنج می برند، معمولا نمی توانند خواب خوبی را تجربه کنند. پشتیبانی نامناسب ستون فقرات و بی خوابی های شبانه ی ناشی از آن می تواند یک کابوس مطلق باشد و بدون شک، این شرایط زندگی روزمره فرد را مختل می کند که البته منجر به استرس نیز می شود. برای انتخاب تشک خوشخواب در راستای رفع کمردرد و دیسک کمر نکات مهم بسیاری وجود دارد.

تشک استاندارد

در خرید تشک برای کمردرد حتما از تشک‌های استاندارد استفاده نمایید. اینگونه تشک‌ها حداقل استانداردها را برای آسیب نرساندن به بدن شما دارا می‌باشند. استاندارد بودن تشک مانع از خرید تشک تقلبی می‌شود که ممکن است آسیب‌های جدی تری را به بدن شما وارد نماید.

یک تشک استاندارد باید بسته به ساختار تشک، فنر قوی و مناسبی داشته باشد. همچنین دارای عایق هایی از الیاف ضد باکتری و ضد حساسیت باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده سازی و بسته بندی تشک و برگه گارانتی تشک از پارامترهایی است که نشانه مرغوبیت تشک پرسام است.

نرمی و سفتی تشک
متخصصان ارتوپد برای رفع دردهای کمر استفاده از تشک‌های طبی اسفنجی را که دارای خاصیت ارتجاعی هستند پیشنهاد می‌کنند. بهتر است در هنگام انتخاب تشک از سفتی و نرمی‌ تشک کاملا مطمئن شوید تشک آنقدر سفت نیست که باعث خشکی بدن شود و یا آنقدر نرم نیست که باعث ایجاد فشار در نقاط اتکای بدن گردد. تشک‌های طبی فنری که آمیخته ای از فنر و اسفنج هستند بهترین گزینه برای اینگونه تشک‌ها هستند.

تشک های سفت در برابر قوس و انحنای طبیعی ستون فقرات انعطاف پذیر نیست و در نتیجه به ستون فقرات و ماهیچه‌های اطراف آن در موقع خواب فشار بیشتری وارد می کند که در طول زمان به صورت درد بروز می‌کند.

 ارتفاع مناسب تشک
در هنگام خرید به ارتفاع تشک توجه داشته باشید تشک‌هایی که ضخامت آنها کمتر است سفت تر هستند و از انعطاف پذیری کمتری برخوردارند. اینگونه تشک‌ها می توانند باعث تشدید درد در بدن شما گردند. تشک به لحاظ ابعاد نیز باید متناسب با بدن شما باشد در غیر اینصورت حرکات شما را در هنگام خواب محدود می‌نماید و باعث آشفتگی خواب شما خواهند شد.

جنس محتویات و روکش تشک
محتویات تشک ها و نوع مواد تشکیل دهنده آنها در انواع مختلف تشک طبی متفاوت است. مواد تشکیل دهنده تشک خوشخواب نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم هستند، در حالی که تشک های معمولی فقط از فنر تشکیل شده اند یا ابر و مواد پرکننده نظیر پر و پشم در آنها وجود دارد. مهم ترین نکته در انتخاب تشک تخت ، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است.

اسفنج یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده تشک خوشخواب است. پارچه‌ها لایه محافظ برای اسفنج‌های تشک هستند. لایه بیرونی و پارچه روی تشک بیشتر در برابر میکروب‌های ناخواسته قرار دارند، بنابراین زودتر هم کیفیت خود را از دست می‌دهد. همچنین لایه بیرونی تشک خوشخواب در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.

پارچه‌های استفاده شده در تشک های خوشخواب ضدآب هستند و از پوسیدگی زود هنگام پارچه جلوگیری می‌نمایند.الیاف به کار رفته در تشک‌های خوشخواب ضد الکتریسیته ساکن می‌باشد.تشک های خوشخواب برای بیماران مبتلا به آسم نیز مناسب هستند و امکان خوابی آسوده را فراهم می‌سازند چون پارچه و رویه میان پنبه‌ای مورد استفاده در محصولات خوشخواب دارای بافت خاص هستند که مانع از تکثیر و رشد میکرو ارگانیسم‌ها می شوند.اگر شما تشکی غیر استاندارد خریداری کنید ممکن است با مشکلاتی مانند: بیماری های پوستی و بیماری های آلرژیک دچار شوید.

 

همه ما مستحق یک تشک عالی هستیم بدون توجه به مسائل و مشکلات پزشکی که ممکن است همه ما داشته باشیم اگر شما از هر گونه مشکلات ستون فقرات رنج می برید,خواب در تشک مناسب باعث تفاوت زیادی می شود

به یاد داشته باشید که باید ستون فقرات را در یک سطح مناسب نگه دارید , اگر تشکی کم کیفیت دارید به طور قطع نیاز به تعویض آن دارید,یک تشک با کیفیت خوب به طور ایده آلی باعث تسکین فشار و پشتیبانی بدن شما می شود اگر بعد از بیدار شدن احساس خستگی دارید این نیز نشانه ای برای تعویض است. کالای خواب پرسام تشک های باکیفیت برای هر سلیقه ایی دارد.

در آخر برای داشتن تشک مناسب وخوب برای درمان انواع درد های کمر و ستون فقرات وگردن باید بااطلاعات کافی تشک مناسب بدن خودتان را تهیه کنید تشک های خواب پرسام تمام ویژگی های یک تشک استاندارد و باکیفیت را دارد.

 

Back To Top