skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

تشک مناسب افراد سنگین وزن

Mattress suitable for heavyweight people

وزن نقش مهمی در انتخاب تشک خواب دارد. بطور کلی تشک افراد سنگین وزن تشک ضخیمی است افراد با وزن بیشتر از ۱۱۰ کیلوگرم می بایست در انتخاب تشک دقت بیشتری داشته باشند تا احساس راحتی و پشتیبانی لازم را با توجه به نوع تشک و کیفیت آن تجربه کنند.

گفته می شود که حداقل ضخامت تشک برای آنها می بایست ۳۰ سانتیمتر باشد. زیرا این دسته از افراد فشار بیشتری بر روی تشک وارد می کنند. استفاده از تشک با ضخامت کم باعث می شود تا مخصوصا با قرارگیری در وسط تشک، حس فرورفتن زیادی را تجربه کنند. فرو رفتگی بیشتر منجر به قرار گرفتن بدن در وضعیتی نامناسب و ایجاد عارضه های کمردرد، گردن درد و زانو درد می‎‌شود.

علاوه بر ضخامت تشک، درجه سفتی، چگالی، درجه حرارت و همچنین موقعیت خواب از جمله عواملیست که در انتخاب تشک باید به آن توجه کرد. در ادامه مطلب با ویژگی های تشک افراد سنگین وزن بیشتر آشنا خواهید شد.

 

بیشتر بدانید: انتخاب تشک مناسب؟

 

ضخامت تشک افراد سنگین وزن

اولین موضوع توجه به ضخامت تشک است. به طور کلی ضخامت تشک‌ها بین ۱۵ تا ۳۶ سانتی متر است. لازم به ذکر است نوع تشک در ضخامت آن تاثیر دارد. به طور مثال تشک مموری فوم که یک تشک طبی است، ضخامت کمتری نسبت به تشک‌های معمولی دارد.

از آنجایی که افراد سنگین وزن فشار بیشتری به تشک وارد می‎‌کنند، باید تشکی با ضخامت بیشتر انتخاب نمایند. در غیر اینصورت امکان دارد راحتی لازم را احساس نکنند. به طور معمول، میزان ضخامت تشک برای یک فرد معمولی، ۳۰ سانتی متر است.

 

میزان سفتی تشک افراد سنگین وزن

Mattress suitable for heavyweight people

 

افراد سنگین تر به طور متوسط بیشتر از افراد معمولی در تشک فرو می‎‌روند. به طوریکه ۵ سانتی متر بیشتر فرو خواهند رفت. این امر به ضرر فرد تمام می‎‌شود. چرا که فرو رفتگی بیشتر منجر به قرار گرفتن بدن در وضعیتی نامناسب و همچنین گرمای بیشتر می‎‌شود. از این رو تشک افراد سنگین وزن باید سفت تر از افراد معمولی باشد. می‎‌دانید که افراد سنگین وزن، بیشتر از افراد معمولی دچار عارضه کمردرد، گردن درد، زانو درد و … می‎‌شوند. در نتیجه به درجه سفتی تشک باید توجه نمائید. اگر بخواهیم میزان نرمی تا سفتی تشک را بین اعداد ۱ تا ۱۰ شماره گذاری کنیم، افراد سنگین وزن باید تشکی با درجه سفتی ۶ را انتخاب کنند.

 

نوع تشک

 

Mattress suitable for heavyweight people

 

تشک‌های طبی، بهترین انتخاب برای افراد سنگین وزن هستند. نمونه بارز این تشک‌ها تشک‌های مموری فوم هستند. تشک‌های مموری فوم با درجه سفتی مناسبی طراحی می‎‌شوند. همچنین متناسب با شکل بدن و ستون فقرات تغییر شکل می‎‌دهند. از این رو گزینه مناسبی هستند. تشک‌های مموری فوم دارای تهویه مناسب بوده و همچنین از سفتی نرمال برخورداند. بنابراین راحتی لازم را برای افراد سنگین وزن در هنگام خواب فراهم می‎‌کنند.

 

 Mattress suitable for heavyweight people

فوم حافظه‌دار یا مموری فوم از جمله موادی است که اگرچه به‌تازگی در تشک‌های خوشخواب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بیش از نیم قرن است که در صنایع فضایی به کار می‌رود. مموری فوم ماده‌ای است که به تناسب فشار و حرارت دریافتی تغییر شکل می‌دهد؛ بنابراین با همین تعریف ساده می‌توان دریافت که تشک مموری فوم با توجه به وزن، شکل عضلات و حرارت بدن کاربران عملکرد کاملاً متفاوتی خواهد داشت.

در تشک مموری فوم میزان فشار وارد شده به قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است که این ویژگی موجب خون‌رسانی بهتر به اندام‌ها، پشتیبانی کامل کمر و ستون مهره‌ها و جلوگیری از دردهای عضلانی می‌شود.

اگر شخص سنگین وزن تمایل دارد که حتما تشک فوم را انتخاب کند، باید علاوه بر رعایت موارد فوق، دارای فوم با چگالی بالا، مواد با خاصیت خنک کنندگی، تنفس هوا و …باشد.
وزن فرد استفاده کننده از تشک در انتخاب تشک تاثیر گذار بوده و در هنگام انتخاب تشک افراد سنگین وزن باید در نظر داشت که هرچه وزن بالاتر باشد باید تشک مستحکم تری انتخاب شود تا دارای طول عمر بیشتری باشد. این در حالی است که برای وزن های سبک تر معمولا تشک های نرم تر پیشنهاد می شود.

افراد سنگین وزن ترجیح می دهند بر روی تشک های توپر و سفت بخوابند. در حالی که افراد سبک وزن تشک های نرم و راحت تر را ترجیح می دهند. در صورتی که شما ترجیح می دهید از گزینه های دیگری استفاده کنید (به عنوان مثال سنگین وزن هستید ولی تشک نرم دوست دارید) باید تشکی انتخاب نمایید که به شما امکانات اضافه برای جبران فشار بدهد. این گزینه ها می تواند شامل مموری فوم (فوم های هوشمند و حالت پذیر) و یا اسفنج های دیگر با قطر بالا باشد.

 

توجه به جنس تشک

جنس تشک باید به گونه‌ای باشد که دمای نرمال را در هنگام خواب برقرار کند. از آنجایی که بدن افراد سنگین وزن بالاتر از افراد دیگر است، بهتر است جنس تشک به گونه‌ای باشد که خنکی لازم را ایجاد کند. تشک‌های ژل دار انتخاب خوبی هستند. تشک‌های لاتکس و تشک‌های ژل دار، با توجه به درجه حرارت بدن، میزان خنکی لازم را فراهم می‎‌کنند تا فرد در طول خواب راحت باشد.

Mattress suitable for heavyweight people

 

تشک های ساخته شده از لاتکس محبوبیت خوبی به دست آورده اند. مخاطبان آنها را به خاطر راحتی، تنفس، انعطاف پذیری بالا و حالت ارتجاعی خوب، بطور مثال چقدر طول می کشد تا فنر آن پس از تحمل فشار به حالت خود برگردد را تحسین می کنند. لاتکس برای کسانی که عاشق استفاده از مواد طبیعی هستند جذاب است زیرا با مایع سفید استخراج شده از درختان ساخته شده است. بیشتر تشک های لاتکس با ترکیبی از لاتکس طبیعی و مصنوعی ساخته می شود تا بتواند آسایش و طول عمر آن را بهبود بخشد.

 

دمای بدن افراد سنگین وزن بیشتر است از این رو در هنگام خواب نیاز به خواب خنک تری دارند.

 

دمای حرارت بدن

دمای بدن افراد سنگین وزن بیشتر است از این رو در هنگام خواب نیاز به خواب خنک تری دارند. فرو رفتن در تشک علاوه بر عدم ایجاد راحتی منجر به بالا رفتن درجه حرارت نیز خواهد شد. از این رو انتخاب تشک مناسب تحت تاثیر درجه حرارت نیز قرار می گیرد. استفاده از تشک ژل دار و تشک لاتکس به تنظیم درجه حرارت بدن و خواب خنک مخصوصا در تابستان کمک می کند.

وقتی افراد در هنگام خواب با قرار گیری در وسط تشک حس فرورفتگی را تجربه می کنند که دچار برخی از اختلالات می شوند که برایشان نا خوشایند است. به دلیل این که افراد سنگین وزن دمای بدنشان بیشتراست می بایست خوابی خنک تری را داشته باشند ولی با فرو رفتگی در تشک منجر به بالا رفتن درجه حرارت این افراد می شود که خواب راحتی را نخواهند داشت و از نظر متخصصان این است که ضخامت مورد نظر برای افراد سنگین وزن حداقل ۳۰ سانتی متر باشد.

 

موقعیت خواب

افراد با وزن بیشتر ، بیشتر از افراد کم وزن در تشک به طور یکسان در تشک فرو نخواهند فرو رفت این فرو رفتگی بستگی به وزن افراد بستگی دارد. به همین علت باید در هنگام خرید باید به درجه سفتی هم توجه کرد که یک اصل مهم است و برای افراد سنگین وزن درجه سفتی تشک باید بیشتر باشد. البته باید به نوع خوابیدن بر روی تشک هم تاثیر گذار است (خوابیدن به پهلو ، به پشت ، به شکم ) در این فرورفتگی نقش بسزایی در درجه سفتی دارد همواره باید در نظر داشته باشیم که افرادی با وزن بالا دچار برخی از درد ها هستند مانند: کمردرد ، زانو درد و سایر مشکلات را دارند و ممکن هست که برایشان بیشتر اتفاق بیوفتد می بایست تشکی انتخاب کنند که طبی ،مناسب برای وزنشان و استاندارد باشد که خوابی راحت را داشته باشند.

 

هرچه وزن بالاتر باشد باید تشک مستحکم تری انتخاب شود تا دارای طول عمر بیشتری باشد.

 

نکات خرید تشک مناسب برای افراد چاق و سنگین وزن

  • تشک را پس از امتحان کردن آن خریداری نمایید. زمانی را صرف دراز کشیدن بر روی تشک و تست کردن آن نمایید.
  • با توجه به نیاز خود برای خواب خنک، تشک های طبی فنری، تشک ژل دار و تشک مموری فوم را حتما امتحان کنید.
  • درجه سفتی تشک و ضخامت تشک با توجه به تست کردن و راحتی شما و مشاوره فروشنده می بایست به درستی انتخاب شود.
  • با توجه به موقعیت ترجیحی خود برای خواب تشکی را انتخاب نمایید که در آن موقعیت نیز احساس راحتی کنید.
  • در صورتی که نیاز به پشتیبانی لبه های تشک دارید و همواره در کنار تشک می نشینید می بایست با مشورت با فروشنده تشکی را انتخاب کنید که در لبه ها نیز پشتیبانی لازم را انجام می دهد. معمولا بیشتر تشک های طبی فنری از این قابلیت برخوردار هستند.
  • در هنگام انتخاب تشک دونفره برای زوجین، سعی کنید تشکی را خریداری کنید که راحتی بیشتری برای هر دو نفر ایجاد نماید.
  • با در نظر گرفتن طول عمر تشک و شرایط گارانتی تشک، تشک مناسب خود را انتخاب کنید.

 

کلام آخر

انتخاب یک تشک می تواند فرایندی پیچیده و گیج کننده باشد. بودجه و ترجیحات شخصی افراد در انتخابشان نقش دارند اما دو عاملی که مهمتر از همه هستند شکل بدن و حالت خواب مورد علاقه فرد است. با گزینش تشکی که بهترین پشتیبانی را در حالت خواب مورد علاقه افراد برایشان فراهم می کند، آنها می توانند اطمینان بیابند که خواب شبانه آرامی خواهند داشت.

افرادی که وزنی بیش از ۹۰ کیلوگرم دارند به همان کیفیت هایی توجه می کنند که بطور عمومی و برای هر کدام از حالت های خواب اهمیت دارند. کم و بیش راحتی و تناسب تشک ها بستگی به عواملی چون سفتی، مواد سازنده، نوع تشک و ضخامت آن دارد. علاوه بر این تشک برای افراد سنگین وزن باید قابلیت تنظیم دما و پشتیبانی از لبه های خوبی داشته باشد.

افراد سنگین وزن به خاطر فشار بیشتر باید پشتیبانی بیشتری در موقع خواب داشته باشند و تشک باید ضخیم تر باشد. اگر درجه سفتی تشک از یک (یک نرمترین تشک) تا ده باشد، برای افراد سنگین وزن بالای ۱۱۰ کیلو باید این عدد ۸ باشد. برای افراد سبک وزن میتواند بین ۴ تا ۶ باشد. تشک های مموری فوم و فوم انتخاب خوبی برای این افراد است. استفاده از تشک ژل دار و لاتکس برای تنظیم درجه حرارت بدن و خواب خنک به این افراد کمک میکند.

به خاطر داشته باشید که صرف نظر از اینکه چه نوع تشکی را خریداری می کنید، اهداف اصلی باید راحتی و هماهنگی ستون فقرات باشد. وزن فرد استفاده کننده از تشک در انتخاب تشک تاثیر گذار بوده و در هنگام انتخاب تشک باید در نظر داشت که هرچه وزن بالاتر باشد باید تشک مستحکم تری انتخاب شود.

کالای خواب پرسام با انواع تشک های مناسب برای افراد سنگین وزن و چاق این امکان را به مشتری میدهد که با اطمینان از خریدشان  و خدمات پس از فروش کامل پاسخگویی تمام سلایق مشتری میباشد.

Back To Top