skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟

تشک مناسب تشکی است که با دراز کشیدن روی آن خوابی راحت در وضعیت مناسب گردن و ستون فقرات داشته باشیم. اما چه پارامترهایی در مناسب بودن یک تشک تاثیر گذار است؟ درواقع هنگام خرید باید چه نکاتی را مدنظر داشته باشیم؟

روزی که در حال سپری کردن آن هستید بسیار به خواب شبی که پشت سر گذاشته اید بستگی دارد. تفاوتی ندارد که چقدر سن دارید و یا شغلتان چیست؛ کمبود خواب و یا بد خوابی، باعث افزایش استرس، کاهش دقت، کمی کارآیی و افت کیفیت روابط اجتماعی روزانه ی شما می شود. البته این امر در صورت تداوم،به سلول های مغزی نیز آسیب می رساند.

شاید بهترین راه تشخیص یک تشک مناسب آن است که آن تشک، مناسب شما باشد. خودتان بهترین شخصی هستید که می توانید تشک مناسب خود را انتخاب کنید. بنابراین دقت کنید و سعی نمایید قبل از خرید، حتما انتخابتان را امتحان کرده باشید

ولی توجه داشته باشید که ممکن است خواب نامناسب شما مثل زیاد خواب دیدن و یا نداشتن خواب عمیق، یا بیدار شدن و از خواب پریدن مکرر در طی شب، به علت تشک یا وضعیت خوابیدن نامناسب شما باشد. پس هرچه سریع تر درباره رفع آن فکری کنید

 

بیشتر بدانید:چه تشک خوابی مناسب است؟

 

توجه به راحتی تشک مناسب

تشک خواب

تحقیقات گویای این مطلب هستند که تشک های معمولی نسبت به تشک های سفت توانایی بیشتری در مهار کردن کمردرد دارند. یک تشک خوب تکیه گاه مناسبی برای بدن – از سر تا پا – است و حالت ستون فقرات را در همان وضعیت ایستاده نگه می دارد. در حین انتخاب بیشتر به وضعیت قرار گرفتن شانه، باسن، و کمر بر روی تشک دقت کنید چون در هنگام خواب بیشترین وزن بدن روی این نقاط می افتد. اگر نتوانید به راحتی وزنتان را به آن تکیه دهید، مدتی بعد دچار کمردرد می شوید.

تشک  مناسب باید به اندازه ای سفت باشد که ستون مهره ها روی آن در “وضعیت عملکرد” قرار بگیرد.

دوام تشک مناسب

کیفیت مواد به کار رفته مهم است.درسته تشک مناسب و باکیفیت رو باقیمت کمی بالا خرید کنید اما مطمئن باشید مدت ها میتونیم خواب سالم وراحتی رو داشته باشیم.

 

تشک باید سفت باشد یا نرم؟

تشک  مناسب باید به اندازه ای سفت باشد که ستون مهره ها روی آن در “وضعیت عملکرد” قرار بگیرد. اگر تشک آنقدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود و یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می شود. تشک های معمولی نسبت به تشک های سفت توانایی بیشتری در مهار کردن کمردرد  دارند.پس هنگام خرید یه تشک مناسب و راحت باید وضعیت باسن وکمر وشانه را در نظر بگیریم.

جنس تشک مناسب

 

تشک خواب

کدام بهتر است؟ فوم، هوا، آب، لاتکس؟ اجزای اصلی تشک فنر و  فوم هست در حال حاضر نمونه های فوم فروش خوبی دارند. در رتبه بعد تشک های هوا قرار می گیرند که میزان سفتی آنها را می توان با یک کنترل از راه دور که به پمپ هوا متصل است تنظیم نمود. تشک های آبی نیز طرفداران خاص خودشان را دارند و استفاده از آنها شما را به یاد شب های فراموش نشدنی پیک نیک می اندازد. آخرین مدل هم نمونه های لاتکس هستند که فرق آنچنانی با انواع تشک های فنری ندارند.

برای خرید یه محصول باکیفیت باید تحقیق کرد و همه جوانب رو سنجید تا بتوانیم بهترین محصول را خریداری کنیم. تشک های پشمی برای چهار فصل سال قابل استفاده هستند. تشک هایی که از مواد شیمیایی استفاده شده را باید با پزشک مربوطه مشورت کنید. تشک های نخ آلی ممکن است برای بعضی حساسیت ایجاد کند.

در تهیه تشک لاتکس از فوم هایی استفاده شده است که بهتر است تا از فروشنده در مورد طبیعی بودن فوم سوال شود. چون به غیر از فوم طبیعی در تهیه برخی از انواع از ترکیبات پلی اورتان که نوعی مشتقات نفتی است استفاده می شود. پس بهتر است تا با آگاهی قبلی برای داشتن یک خرید خوب و باکیفیت اقدام کنیم.

 

 

فضای تشک مناسب

اگر تشک خیلی کوچک باشد، آرامش و آزادی زمان خواب را از شما می گیرد. یک فرد سالم در حدود ۶۰-۴۰ مرتبه در طول شب غلت می خورد. بنابراین برای یک خواب راحت باید فرد آزادی حرکت داشته باشد.

 

 

نکاتی پیرامون مراقبت و نگهداری صحیح از تشک خواب

 

  • اجازه ندهید بچه ها از آن به جای تشک بازی استفاده کنند.
  • هر ۶ ماه یکبار تشک را زیر و رو و سر و ته نمایید.
  • هر ۳ ماه یکبار هم از عرض و هم از طول ضربه های آرامی را به قسمت های مختلف آن وارد کنید.

 

نکات مهم در خرید تشک مناسب

 

تشک خواب

۱٫ مسئله‌ای که زوج‌ها باید آن را مد نظر قرار دهند، میزان وزن هر یک از دو طرف است. در صورتی که اختلاف وزن شما و همسرتان بیشتر از ۱۸۰ کیلوگرم باشد. بهتر است به جای استفاده از یک تشک دو نفره از دو تشک تک نفره استفاده کنید.

۲٫ سعی کنید از شرکت‌‌های معتبر تولید کننده خرید کنید تا از گارانتی ارائه شده اطمینان کامل داشته باشید.

۳٫ در هنگام آزمایش تشک به صدای غژغژ آن توجه کنید این صدا نشانه کیفیت پایین تشک می‌باشد.

۴٫برخی از افرادی که به لاتکس حساسیت دارند به اشتباه بر این باورند که نمی‌توانند از تشک‌های مموری فوم استفاده کنند اما باید گفت ماده لاتکس در لایه‌های داخلی این تشک‌ها قرار دارد و ارتباط مستقیم با پوست انسان ندارد.

۵٫ یکی دیگر از پارامتر‌هایی که به سلامتی و درمان بیماران کمک می‌کند استفاده از تشک‌های مواج و انحنادار است.

۶٫برای آزمایش نرمی یا سفتی یک تشک بر روی آن بخوابید و یک دست خود را صاف درون گودی کمر خود ببرید، اگر به راحتی فرو رفت آن تشک سفت و زیادی محکم است اما اگر هرگز نتوانستید دست خود را داخل ببرید، تشک نرمی انتخاب کرده اید.

 یک تشک خوب نه زیادی سفت است که انحنای کمر را از بین ببرد و نه زیادی نرم که انحنای کمر بیش از اندازه و در نتیجه فرد دچارکمردرد شود.

تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟

تشک مناسب -اگرچه شرکت‌های خارجی سابقه‌ای طولانی در تولید و طراحی تشک دارند اما بیش از یک دهه است که شرکت‌های داخلی همچون تشک پرسام به تولید این محصول می‌پردازند. این محصولات با تنوع بالا و با وجود کیفیتی مشابه نمونه‌های خارجی، قیمت‌های مقرون‌ به‌ صرفه‌تری دارند و از همه مهم‌تر دارای خدمات پس از فروش هستند.

تشک سفت بهتر از تشک‌های نرم است. این تشک‌ها به شما کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشید و در عین حال دچار کمردرد نشوید، اما توجه داشته باشید هرگز تشک خیلی سفت نخرید به‌خصوص اگر عادت دارید به پهلو بخوابید.

بهتر است هر چند سال تشک و کفی تخت را با هم عوض کنید. در زمان خرید تشک حتما آن را امتحان کنید و بر روی تشک بخوابید و از مناسب و راحت بودنش اطمینان پیدا کنیم.

در صورتیکه حس می‌کنید گردنتان داخل تشک فرو می‌رود، تشک سفت‌تری را انتخاب کنید. سر و گردن روی تشک باید وقتی به پهلو می‌خوابید، کاملا صاف بماند.

 

کلام آخر

رفع فشار،خستگی و استرس روزانه از بدن با لوازم خواب مناسب امکان پذیر است. تشک به عنوان اصلی ترین وسیله ی خواب باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا شرایط خوابی آسوده را برای شما فراهم کند. تشک مناسب و راحت تشکی است که برای با افراد دارای وزن های مختلف استقامت یکسانی دارد.

همانطور که گفته شد تشک تاثیر زیادی برسلامتی جسمی در حالت استراحت دارد. مناسب نبودن تشک می تواند زمینه ساز مشکلاتی در ستون فقرات، درد گردن و درد کمر می شود. از این رو صرف هزینه برای یک تشک مناسب درواقع سرمایه گذاری برای سلامت جسمانی شماست. بنابراین لازم است تا قبل از خرید به خوبی از نکات انتخاب تشک مناسب مطلع شوید. نکته مهم دیگر داشتن گارانتی است، حتما در هنگام خرید از وجود ضمانت نامه برای برند تشک انتخابی مطلع شوید.

تلاش طراحان و تولیدکنندگان تشک های پرسام بر این است که با استفاده از بهترین مواد اولیه،جدیدترین فن آوریهای تولید و نیروی کار متخصص، بیشترین آسایش را به ارمغان آوردن یک خواب خوب،برای شما فراهم کنند. برای مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت های تشک های پرسام به وب سایت این فروشگاه مراجعه نمایید.

Back To Top