skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

تشک مناسب برای بیمار

اگر در منزل، عزیزی دارید که بیمار است و باید مدتی طولانی در بستر بماند، مقاله تشک مناسب برای بیمار، به شما کمک می کند تا بدانید چه نوع تشک بیمارستانی باید برای او تهیه کنید.

تشک مناسب برای بیمار

انتخاب تشک متناسب با تخت‌های بیمارستانی، برای وضعیت بیماران ضروری است. بیماران وقتی بتوانند خواب راحت و مطلوبی داشته باشند، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی، سریع‌تر درمان می‌شوند.

همچنین برخی از بیماران مجبورند حتی پس ترخیص از بیمارستان، مدتی طولانی استراحت کنند یا برخی از افراد به‌ ویژه افراد کهنسال به دلیل مشکلات حرکتی به تختخواب خود وابسته هستند. بنابراین خرید تشک مناسب برای این افراد حیاتی است و به آنها در تحمل کردن شرایط سخت کمک می‌کند.

 

بیشتر بدانید: خرید بهترین تشک خواب

 

انواع تشک‌ مناسب برای بیمار

هنگام خرید تشک مناسب برای بیمار، باید به چند مورد توجه کنید. باید از قبل بدانید که تختخواب بیمار چگونه است. آیا الکتریکی است و با کنترل از راه دور کار می‌کند؟ یا تختخواب را باید به صورت دستی تنظیم نمود؟ با توجه به نوع تخت مورد استفاده در منزل یا بیمارستان، می‌توانید تشک مناسب را برای بیمارتان تهیه کنید.

 

تشک مناسب برای بیمار: تشک‌های فنری

یک تشک استاندارد معمولی را نمی‌توان روی تخت‌های قابل تنظیم، مانند آنچه که در بیمارستان‌ها وجود دارد، قرار داد. زیرا قابلیت تا شدن مانند تخت را ندارد. بنابراین هنگام خرید تشک مخصوص بیماران باید نوعی خریداری کنید که مانند تخت، قابلیت خم و تا شدن داشته باشد.

درون این تشک فنرهای فلزی کار گذاشته می‌شود. تعداد فنرها به طور یکسان در کل تشک قرار می‌گیرند تا همه قسمت‌های تشک بتواند بدن فرد را به درستی نگه‌دارد و بدن دچار انحناء در ناحیه کمر نشود. البته این نوع تشک مناسب افرادی است که به روی شکم می‌خوابند.

زیرا با اطمینان می‌تواند فرد را در وضعیت خوب و راحتی نگه‌دارند. از آنجایی هم که هوا را به خوبی از خود عبور می‌دهند، موجب خنکی سطح بالا و آسایش بیماری میباشد که روی آن خوابیده است. این تشک در اندازه‌، طراحی و تعداد فنرهای مختلف، تولید می‌شود. در ضمن اقتصادی‌ترین تشک موجود در بازار می باشد.

 

تشک مناسب برای بیمار: مدل مموری فوم

تشک مناسب برای بیمار

این تشک‌ها، جدیدترین و محبوب‌ترین تشک‌های بازار هستند، چرا که پزشکان و کارشناسان خرید، این تشک را بیش از هر نوع تشک دیگری توصیه کرده‌اند. در تولید این تشک از چند لایه فوم استفاده می‌شود که می‌تواند فرم و شکل بدن را به خوبی حفظ کند و جلوی انحناء بدن، به‌ویژه در قسمت کمر را بگیرد.

در واقع از این فوم‌ها در تولید تشک‌های طبی معمولی هم به‌کار برده می‌شود. با استفاده از مموری فوم در تولید تشک، نیاز به جابه‌جایی و سر و ته کردن تشک نخواهد بود. در ضمن دوام این نوع تشک بسیار بالاست.

 

درون این تشک فنرهای فلزی کار گذاشته می‌شود. تعداد فنرها به طور یکسان در کل تشک قرار می‌گیرند تا همه قسمت‌های تشک بتواند بدن فرد را به درستی نگه‌دارد و بدن دچار انحناء در ناحیه کمر نشود. البته این نوع تشک مناسب افرادی است که به روی شکم می‌خوابند.

 

تشک مناسب برای بیمار: مدل مواج سلولی

تشک مناسب برای بیمار

درون این تشک‌ها حفره‌هایی حاوی هوا وجود دارد که این حفره‌ها با تغییر حالت بدن و فشار موجود، با پر و خالی شدن از هوا، نقاطی که باعث  فشار بر روی بدن می شود را در حالت مناسبی قرار می‌دهد. به این وضعیت موج‌درمانی می‌گویند.

تشک مواج به وسیله دو کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جابه‌جا می‌کند و بدینوسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می‌کند.

این نوع تشک مناسب بیمارانی است که مجبور به استراحت طولانی‌مدت در رختخواب هستند و در معرض زخم بستر قرار دارند. در واقع این نوع تشک از ابتلا به زخم بستر پیشگیری می نماید.

همچنین با ویژگی موج‌درمانی این تشک، سیستم جریان خون بیمار و وضعیت پوست او بهتر می‌شود. این تشک برای افرادی که مشکل حرکتی دارند یا در خطر زخم‌های ناشی از فشار وزن بدن روی تشک هستند، انتخاب بسیار مناسبی است.

 

تشک با قابلیت کنترل هوا

این تشک هم از هوا پر است و به‌گونه ‌ای تولید شده که می‌تواند جلوی نشت هوا را بگیرد. این نوع تشک مانند تشک‌های مواج، نقاط فشار بر روی بدن بیمار را حذف کرده و هوا را در آن به آهستگی به جریان وا می دارد. این شرایط باعث می‌شود، دمای معمولی پوست کاملا حفظ شود.

همچنین پارچه به‌کار رفته در این تشک، بخار را جذب کرده و از رطوبت اضافی می‌کاهد. بدین ترتیب فرآیند درمان جراحت‌ها و زخم‌های بیماران را سرعت می‌بخشد. این تشک برای افرادی که توانایی حرکت ندارند و همچنین کسانی که شب‌ها به شدت عرق می‌کنند یا اختلال خواب دارند، ایده‌آل است.

 

بیشتر بدانید: چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟

 

 

راهنمای خرید تشک‌های مخصوص بیماران

هنگام خرید تشک برای بیمار باید به یکسری نکات توجه کنید تا بعد از خرید خود پشیمان نگردید و موجبات آسایش بیمارتان فراهم شود.

 

عملکرد و ویژگی‌های خاص تشک مناسب برای بیمار

یک تشک استاندارد معمولی را نمی‌توان روی تخت‌های قابل تنظیم، مانند آنچه که در بیمارستان‌ها وجود دارد، قرار داد. زیرا قابلیت تا شدن مانند تخت را ندارد. بنابراین هنگام خرید تشک مخصوص بیماران باید نوعی را خریداری کنید که مانند تخت، قابلیت خم و تا شدن داشته باشد.

همچنین به دلیل اینکه برخی از بیماران مجبور به استراحت طولانی‌مدت هستند، باید به ضخامت مناسب تشک‌ها هم توجه شود. در واقع تشک باید آنقدر نازک باشد که بتواند خم و تا شود و در عین حال آنقدر ضخیم باشد که فرم بدن بیمار را به خوبی حفظ کند.

 

مواد به‌کار رفته در تشک و قیمت تشک

بیشتر تشک‌های بیمارستانی و مخصوص بیماران، از نوع فنردار یا فوم‌دار هستند. نوع فنردار آن ارزان است و چنانچه بودجه‌تان محدود است، می‌توانید از این نوع تشک تهیه کنید.

البته تشک‌های فوم‌دار هم خیلی گران نیستند و از آنجایی‌که عملکردی بهتر از تشک‌های فنردار دارند، متخصصان، خرید این نوع تشک را توصیه می‌کنند. گران‌ترین نوع تشک هم تشک مواج است. اما برای آسایش بیماران، بهترین نوع تشک به حساب می‌آید.

 

تحمل وزن تشک مناسب برای بیمار

تشک‌های فنری معمولا تا ۱۱۴ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند. اما تحمل وزن تشک‌های فوم‌دار، ۱۲۵ تا ۱۸۰ کیلوگرم می باشد. برخی از تشک‌هایی که مخصوص افراد سنگین‌وزن هستند، طوری تولید می‌شوند که وزن‌های بیش از ۱۸۰ کیلوگرم را هم تحمل کنند.

 

اندازه تشک بیمارستانی

تشک مناسب برای بیمار

بیشتر تشک‌های مخصوص تخت‌های بیمارستانی، حدود ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۹۰ سانتی‌متر عرض دارند. اما تشک‌های بزرگتر از این هم وجود دارد. پیش از خرید تشک باید اندازه‌های تخت‌ بیمار را بدانید و سپس تشک مناسب تخت را خریداری کنید.

 

یک تشک استاندارد معمولی را نمی‌توان روی تخت‌های قابل تنظیم، مانند آنچه که در بیمارستان‌ها وجود دارد، قرار داد. زیرا قابلیت تا شدن مانند تخت را ندارد. بنابراین هنگام خرید تشک مخصوص بیماران باید نوعی خریداری کنید که مانند تخت، قابلیت خم و تا شدن داشته باشد.

 

کلام آخر

اگر قصد خرید یک تشک بیمارستانی را دارید، عجله نکنید. با دقت انواع مختلف موجود در بازار را بررسی نموده و ویژگی های آن ها را با نیاز های خود تطبیق دهید. مشاوره با پزشک معالج بیمار نیز توصیه می شود.

با انتخاب تشک پرسام می توانید سالها خواب راحت را تجربه کنید، چرا که تمامی این ویژگی ها را با خود به همراه دارد. برای مشاهده تمامی محصولات و همچنین کسب اطلاعات بیشتر از سایت فروشگاه پرسام دیدن کنید.

 

Back To Top