skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

تشک مناسب برای گودی کمر

انتخاب تشک مناسب گودی کمر بسیاری از افراد به خصوص خانمها که به دلایل مختلف دچار گودی کمر هستندبسیار مهم است و یکی از مهمترین عواملی که میتواند به بهبود یا تشدید این معضل منجر شود استفاده از تشک خواب می باشد.

به طور متوسط ​​، ما تقریباً یک سوم زندگی خود را در خواب سپری می کنیم ، بنابراین تشک مناسب  گودی کمر بسیار مهم است یک استراحت شبانه خوب می تواند به ابتلا به بیماری های رایج کمر درد کمک کند.

تشک هایی که متناسب با سبک خواب شما نیستند باعث میشوند به ستون فقرات آسیب بزنند .در ادامه با تشک مناسب گودی کمر بیشتر آشنا خواهید شد.

 

بیشتر بدانید:خواب آسوده با تشک مناسب

suitable mattress for the waist

خوابی بدون درد با تشک مناسب گودی کمر

در حالی که همیشه بهتر است در مورد درد مزمن کمر با پزشک مشورت کنید ، علت ناراحتی شما ممکن است بیشتر به خانه باشد: در تشک شما.

اگر تشک شما خیلی نرم نیست و نمی تواند وزن شما را تحمل کند ، می تواند در وسط آویزان شود ، که این امر ستون فقرات شما را به گونه ای تحریف می کند که مانع تراز شدن طبیعی آن در طول شب می شود – عواقب آن در روز بعد احساس می شود.

افرادی که دچار گودی کمر و کمر درد هستند باید الگوی خوابیدن شان را نیز تغییر و تصحیح کنند بهترین پوزیشن برای خوابیدن افرادی که دارای این دو معضل بزرگ هستند خوابیدن به روی کمر(اصطلاحا طاق باز) است و گذاشتن یک بالش در زیر زانوها می باشد و این روش کمک میکند که فشار از روی ستون فقرات برداشته شود و قسمت انحنای گودی کمر در حالت متناسبی قرار گیرد.

برای کمر درد و گودی کمر باید تشکی را انتخاب کنید که دارای انعطاف مناسب باشد (نه خیلی زیاد نه خیلی کم) و بتواند ناحیه گودی کمر ار تحت پوشش قرار دهد ؛ این موضوع میتواند به کاهش درد در ناحیه کمر منجر شود. در اینجا لازم به ذکر است که تشکی که برای گودی کمر انتخاب میکنید نباید خیلی نرم باشد چرا که تشکی که خیلی نرم باشد خود می تواند یکی از عوامل به وجود آمدن گودی کمر شود

 

گودی کمر در اثر طرز اشتباه نشتن و خوابیدن و راه رفتن افراد ایجاد میشود ولی عمده علت بوجود آمدن گودی کمر چاقی و پوکی استخوان است

 

علل بوجود آمدن گودی کمر

suitable mattress for the waist

گودی کمر ممکن است در تمام سنین اتفاق بیفتد و مختص سن خاصی نیست. بین آقایان و خانم ها هر دو دیده می شود ولی بین خانم ها شایع تر است.

گودی کمر در اثر طرز اشتباه نشتن و خوابیدن و راه رفتن افراد ایجاد میشود ولی عمده علت بوجود آمدن گودی کمر چاقی و پوکی استخوان است.همچنین گودی کمر در زنان باردار نیز اغلب مشاهده می شود که اغلب بعد از زایمان بر طرف می شود و در کودکان نیز اگر شدید نباشد با رشد کودک بر طرف خواهد شد.

 

ساختار تشک مناسب گودی کمر

در ساختار تشک ها اصولا از فنر استفاده می شود، تشکهایی که در ساختار آنها از فنر استفاده می شود طبی هستند. تشک های فنری به دو دسته تشک فنر متصل و تشک فنر منفصل تقسیم بندی می شوند.

تفاوت تشک فنر متصل و فنر منفصل

فنر متصل به این صورت است که یک شبکه فنر بندی شده کاملا مرتبط به هم وجود دارد که ارتعاش در یک قسمت تشک موجب بوجود آمدن ارتعاش در نواحی مختلف تشک می شود.

اما در تشک های فنر منفصل به این صورت نیست، این تشک از مجموعه ای از فنر تشکل شده که کاملا جدای از یکدیگر قرار دارند و به صورت مرتب در داخل باکس در کنار همدیگر چیده شده اند و به طور مجزا عمل می کنند و عملکرد آن به این صورت است که در صورتی که ارتعاش در هر قسمت از تشک وجود داشته باشد به سایر قسمتهای تشک منتقل نمیشود و به صورت مستقل عمل میکند، برای مثال اگر هنگام خواب غلت بزنید شخصی که کنار شما خوابیده است اصلا ارتعاش وارده به تشک را حس نمیکند.

بهترین تشک برای گودی کمر چیست؟

تشکی که برای گودی کمر خریداری می‌کنید باید استاندارد‌های لازم را داشته باشد. به طور مثال:

  • از سفتی مناسب برخوردار باشد.
  • حالت مناسب بدن را حفظ کند.
  • تهویه مطبوع داشته باشد.
  • حالت طبیعی بدن را حفظ کند.
  • آنتی باکتریال باشد.

این‌ها خصوصیات تشکی مناسب و استاندارد است. حال در ادامه به معرفی دو تشک فوق العاده برای بهبود عارضه گودی کمر خواهیم پرداخت.

 

انواع تشک مناسب گودی کمر

تشک مموری فوم

تشک‌های مموری فوم به دو دسته تقسیم می‌شوند. تشک هایی که فوم آنها بیشتر باشد نرم تر هستند. بنابراین این تشک‌ها چندان برای گودی کمر مناسب نیستند. دسته دوم تشک‌های مموری فومی هستند که درصد فوم کمتری داشته و سفت تر هستند.

به طور کلی برای افرادی که به عارضه گودی کمر مبتلا هستند، تشک‌های نرم مناسب نیست. این افراد باید از تشک‌های نسبتا سفت استفاده کنند. تشک‌های مموری فوم سفت تر، از آنجایی که به طور کامل تغییر شکل می‌دهند و گودی کمر را پر می‌کنند، مناسب هستند. همچنین در حین خواب فشار زیادی را به کمر وارد نمی‌کنند. در این بین تشک‌های فنری اصلا به افراد دارای گودی کمر توصیه نمی‌شود. چرا که نسبتا نرم بوده و سبب افزایش گودی می‌شوند.

تشک لاتکس

 

suitable mattress for the waist

 

لاتکس یکی از انواع تشک‌های طبی است. این تشک‌ها از مواد طبیعی ساخته می‌شوند. بنابراین دارای تهویه مطبوع و آنتی باکتریال هستند. تشک‌های لاتکس از میزان سفتی مناسبی برخوردارند. بنابراین می‌توان به عنوان تشک مناسب روی آنها حساب کرد. این تشک با درصد سفتی مناسبی که دارد، به مرور در کاهش گودی کمر موثر است.

تشک های هیبریدی یا ترکیبی

مثل لایه ای از لاتکس با مموری فوم,یا تشک فنری با لایه ای از مموری فوم  هستند این تشک ها انتخاب ایده آلی برای ایجاد راحتی شما هستند.

 

بیشتر بداتید: تشک نرم خطری برای بروز و عودکمر درد

 

بهترین پوزیشن خواب برای مبتلایان به گودی کمر چیست؟

یکی از موضوعات مهم در مورد افرادی که گودی کمر دارند، شکل خوابیدن آنهاست. یعنی علاوه بر انجام حرکات اصلاحی و انتخاب تشک مناسب، باید به درستی بخوابند. بهترین روش برای این افراد خوابیدن طاق باز یا روی کمر است. این پوزیشن سبب فشار کمتری شده و همچنین رفته رفته گودی را کمتر می‌کند. همچنین بهتر است یک بالشت زیر زانوان خود قرار دهید. این کار سبب کاهش گودی در حین خواب می‌شود. اگر به پهلو نیز می‌خوابید، یک بالشت مابین پای خود قرار دهید تا کمر شکل مناسب تری به خود بگیرد.

Back To Top