skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

تشک مناسب برای گردن درد

انتخاب تشک خواب مناسب گردن درد نیز به اندازه انتخاب بالش مناسب اهمیت دارد. بیدار شدن از خواب با گردن درد اصلاً اتفاق خوشایندی نیست و هیچ کس دوست ندارد که روز خود را با گردن درد شروع کند. زیرا این اتفاق باعث می شود حوصله خود را از دست بدهیم و انجام ساده ترین حرکات مثل چرخش سر برای ما دردناک باشد.
در بیشتر موارد گردن درد به دلیل پوزیشن غلط هنگام خواب است . پس باید در انتخاب تشک خواب توجه نمایید؛ تشکی را انتخاب کنید که از بدن حمایت کند و در آن احساس راحتی کنید. در ادامه تشک مناسب گردن درد را بیشتر توضیح میدهیم؛ با ما همراه باشید.

 

 

Mattress neck pain

 

 

بیشتر بدانید:تشک طبی بخرم یا فنری؟

 تشک مناسب گردن درد و ارتباط آن با خواب

آنچه که ما در مورد آناتومی گردن می دانیم، این ناحیه ترکیبی از اسخوان ها و عضلاتی است که به طور دقیق به هم متصل شده اند تا دامنه خاصی از حرکت ها را با انعطاف پذیری بالا انجام دهد. با این حال، هنگامی که گردن در بازه ای زمانی در موقعیتی نادرست قرار می گیرد، اثر حاصل از آن تنها تجربه دردی ناخوشانید خواهد بود.

متأسفانه، بسیاری از افراد به طور کامل موقعیت گردن خود را در زمان خواب نادیده می گیرند. اغلب این اثر با استفاده از تشک نامناسب که حمایت کافی ندارد، همراه است.

یکی از آخرین تحقیقات نشان داد که درد در این ناحیه را از طریق انواع فرآیندهای درمانی مانند: تمرین ها (حرکت های کششی)، ماساژ درمانی و استفاده از بالش  و تشک مناسب می توان کاهش داد. این تحقیق همچنین اشاره کرد که ترکیبی از این فرایندها بیشتر از ورزش به تنهایی مفید است.

تعداد بالایی از تشک هست که برای حل مشکل درد گردن طراحی شده است. اما هنگامی که به دنبال تهیه تشک برای این مشکل هستید، تعهد شماره یک این است که اطمینان حاصل کنید که سر و گردن از تنش عصبی محافظت می شود و استخوان مهره های گردنی در مسیر منحنی  ستون فقرات قرار دارد.

تشک های  طبی انواع مختلفی را دارند که مواد داخلی آنها از: فیبر، فوم و حتی مایع است. به طور کلی، متخصصان اغلب خریدتشک طبی برای کاهش درد در نواحی گردن را تجویز می کنند. در حالی که انتظار می رود که در زمان خرید بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید، با این حال لازم نکاتی را نیز به خاطر داشته باشید.ستون فقرات شما مسئولیت نگهداری بدن شما و تمامی نقش های آن در طول روز را دارد، بنابراین استراحت کافی در طول شب برای تأمین سلامت عمومی بدن امری ضروری به شمار می رود. اگر تشک شما نتواند همانند یک تشک طبی راحتی اندام شما را در هنگام استراحت تأمین کند، می تواند منجر به افزایش دردهای مفصلی شما گردد.

 

Mattress neck pain

بررسی معایب و مزایای تشک مناسب گردن درد

انواع مختلفی از تشک‌های مناسب گردن درد وجود دارند که می‌توانند به کاهش درد کمک کنند؛ اما بسته به وزن و سبک خوابیدن فرد این تشک‌ها معایب و مزایایی دارند.

  • بسیاری از بهترین تشک‌های مناسب برای رفع کمردرد مزمن دارای برخی از انواع فوم حافظه‌دار هستند؛ اما همه این مواد به‌طور یکسان ساخته نمی‌شوند. با توجه به نیاز و ترجیحتان، فومی را انتخاب کنید که دارای دانسیته یا چگالی بالا و متصل، نرم‌تر یا محکم‌تر باشد.
  •   همه تشک‌ها دارای فنر نیستند اما آن انواعی که دارای فنر پاکتی هستند و قابلیت جداسازی دارند بسیار بهتر از تشک‌های دارای فنر کویل بونل و افست می‌باشند. این خاصیت باعث می‌شود که مخصوصاً اگر فرد به طور اشتراکی با همسر از تشک استفاده می‌کند میزان غلت زدن و جابجا شدن در هنگام خواب کاهش یابد.
  • یک تشک مناسب گردن درد را انتخاب کنید که شل نباشد.اگر لازم است، یک تخته زیر تشک قرار دهید. در صورت لزوم می توانید تشک را به طور موقت روی زمین بگذارید.اگر شما همیشه بر روی یک سطح نرم بخوابید، ممکن است در ابتدا خوابیدن روی یک سطح سخت تر، دردآور باشد اما سعی کنید این کار را انجام دهید.
  • استفاده از تشک های نرم، به هیچ عنوان به افراد سالم نیز پیشنهاد نمی شود زیرا تشک های نرم از حمایت و پشتیبانی مناسبی برای بدن برخوردار نیستند و به مرور زمان ممکن است سبب کمردرد و گردن درد طولانی مدت شوند. اگر دقت کرده باشید در هنگام خوابیدن بر روی تشک نرم به داخل تشک فرو می روید همین عامل موجب چرخیدن ستون فقرات و تراز نشدن ستون مهره ها با تشک می شود. بهتر است هر ۱۰سال یکبار تشک خود را تعویض کنید.

 

بیشتر بدانید: بهترین تشک برای دیسک کمر

 

انواع تشک بر حسب عملکرد

تشک‌های نرم یا طبی نرم 

در ردیف تشک هایی هستند که ساختار آنها فنری میباشد که فنر آنها به دو مدل فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می‌شود. تشک‌های فنر منفصل مدرنترین تکنولوژی فنر در ساختار تشک نسبت به فنرمتصل میباشند که عمکرد هر کدام از این فنرها به صورت جداگانه میباشد و داخل پاکت در کنار هم چیده شده‌اند. قیمت تشک طبی ویستر فنر منفصل از انواع قدیمی‌تر بیشتر میباشد اما تشک فنر منفصل حالت ارتجاعی را به بغل دستی شما انتقال نمی‌دهد یعنی اینکه اگر شما از طرفی به طرف دیگر غلت زدید، می‌تواند تعادل میان کل تشک را برای شما فراهم کند. حالت تعادل تشک منفصل در مقایسه با تشک متصل بسیار بالاتر است.

ستون فقرات در طول شب باید صاف بماند، در طول روز هم باید این حالت صحیح بدن و کمر حفظ شود. اگر به هر دلیلی در طول روز درست از بدن خود استفاده نکنید، حالت صحیح بدن و گردن را رعایت نکنید و در نهایت اینکه فشار بیش از اندازه به آن وارد کنید، احتمالاً تمام تلاش هایی که برای خواب شبانه کرده اید بیهوده خواهد شد. برای اینکه بتوانید به شکل مؤثر گردن درد را مهار کنید باید اول از هر چیز بر روی حالت نشستن و ایستادن تمرکز کنیم و حالت بدن را در این موقعیت ها تصحیح کنیم. شاید در ابتدا به نظر برسد که ایستادن در حالت صحیح (یعنی طوری که شانه ها کمی عقب باشند و تمام اجزای دیگر بدن هم راستا با آن ها و در موقعیت صحیح خود قرار بگیرد) خیلی ساده است، ولی رعایت کردن این حالت در همه اوقات، کار را سخت می کند. به هر حال ترک هر عادت سختی های خودش را دارد که باید تحمل کرد. دقیقاً به همین علت است که افراد زیادی از کمر بندهای طبی مخصوص برای تصحیح حالت و فرم بدن خود استفاده می کنند.

 
Mattress neck pain

ستون فقرات شما مسئولیت نگهداری بدن شما و تمامی نقش های آن در طول روز را دارد، بنابراین استراحت کافی در طول شب برای تأمین سلامت عمومی بدن امری ضروری به شمار می رود

 

تشک طبی – فنری

هر یک از تشک‌های فنری و طبی دارای معایب خاصی هستند. تولیدکنندگان این تشک‌‌ها با جمع آوری محاسن هر دو تشک به ساخت تشک‌ طبی فنری دست یافتند در این نوع تشک، از اسفنج‌ با چگالی بالا و برای اجتناب از سفتی آن از فنر‌های متصل فشرده استفاده می‌کنند. از آنجا که به لحاظ پزشکی تشک انسان باید در حالت میانه باشد و هم آنقدر سفت باشد که انحنای ستون فقرات حفظ شود و هم نرم و راحت باشد تا به کمر فرد آسیبی وارد نسازد. تشک‌های طبی – فنری بهترین انتخاب، برای حفظ سلامت فرد می‌باشد.

نحوه خوابیدن افراد دارای گردن درد

 

Mattress neck pain

 

بهترین تشک مناسب گردن درد در مورد هر فردی ممکن است متفاوت باشدغیر از نوع بستربیمار مبتلا به گردن درد باید به طرز خوابیدن خود هم توجه کند.

  • اگر فرد عادت دارد به پشت و بصورت طاق باز بخوابد بهتر است زیر زانوهای خود یک بالشت بگذارد تا آنها کمی خم باشند.
  • اگر فرد به شانه میخوابد بهتر است بین دو زانوی خود یک بالشت بگذارذ. گذاشتن یک بالشت کم ارتفاع در زیر شکم و کمی بالاتر از لگن در کسی که به شانه میخوابد ممکن است راحتی بیشتری را در حین خوابیدن ایجاد کند.
  • توصیه نمیشود فرد مبتلا به کمردرد و گردن درد به شکم بخوابد.خوابیدن روی شکم همچنین می تواند به کمر شما فشار بیاورد؛ مخصوصاً اگر روی تشک مناسبی نخوابیده باشید. همچنین باعث برآمدگی بیشتر شکم می شود و فشار بیشتری به مهره های گردن وکمر و عضلات آن وارد خواهد کرد.
  • اگر تشک شما در قسمت وسط گود باشد، حتماً باید آن را تعویض کنید. زیرا باعث می شود کمر و گردن تان در موقعیت غلطی قرار بگیرند.
  • خوابیدن روی شکم همچنین می تواند به کمر شما فشار بیاورد؛ مخصوصاً اگر روی تشک مناسبی نخوابیده باشید. همچنین باعث برآمدگی بیشتر شکم می شود و فشار بیشتری به مهره های کمر وگردن و عضلات آن وارد خواهد کرد.
  • اگر تشک شما در قسمت وسط گود باشد، حتماً باید آن را تعویض کنید. زیرا باعث می شود کمر و گردن تان در موقعیت غلطی قرار بگیرند.

بیشتربدانید:تشک مناسب برای بیمار

توصیه هایی برای کنترل بیماری گردن درد

  • همیشه گردن خود را چه در حالت ایستاده، نشسته، یا راه رفتن، صاف و عمود بر بدن نگهدارید به‌طوری‌که هیچ زاویه‌ای با بدن نسازد.
  • هرگز گردن خود را خم نکنید بلکه اگر لازم است صندلی خود را کوتاه‌تر کنید یا ارتفاع میز خود را بالا‌تر ببرید تا مجبور به خم کردن گردن خود نباشید. چراکه بسیاری از بیماری‌های گردنی ناشی از خم بودن گردن به مدت طولانی است؛ بنابراین حتی‌الامکان گردن خود را خم نکنید و اگر مجبور به این کار هستید، هر از چند گاهی گردن خود را صاف کنید.
  • از نرمش‌ها و حرکاتی که در آن‌ها مجبور به خم کردن گردن هستید دوری‌کنید.
  • اگر کارتان نشسته است و مجبور به خم کردن گردن خود هستید حتماً با یکی از دستانتان از وزن سرتان و فشار آن بر روی مهره‌های گردنی بکاهید تا کمتر دچار صدمات گردنی شوید.
  • شانه‌ها و عضلات اطراف را تقویت نمایید، چراکه با افزایش قدرت و تحمل این عضلات، فشار کمتری روی مهره و دیسک‌های بین مهره‌ای وارد می‌شود.

توجه به طرز صحیح خوابیدن برای کاهش دردهای جسمی خصوصا کمر و گردن بسیار اهمیت دارد. یکی از دغدغه های افراد خرید تشک مناسب بر حسب نیاز خود می باشد. خرید باید از مراکز معتبر انجام شود.کالای خواب با کیفیت بالا و داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش طی سالها تجربه توانسته است رضایت مشتریان خود را فراهم کند. برای مشاهده محصولات از ویترین فروشگاه اینترنتی پرسام دیدن کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Back To Top