skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

مزایا ومعایب تشک مموری فوم

تشک مموری فوم مورد علاقه بسیاری می باشد. این نوع تشک خواب برای افرادی که عادت به خوابیدن به پشت دارند بسیار مناسب می باشد. چرا که ستون فقرات بدن را در راستای استاندارد قرار می دهد. همچنین ستون فقرات افرادی که به پهلو می خوابند با خوابیدن بر روی تشک مموری فوم در راستای استاندارد قرار می گیرد. از این رو در تمامی خانه ها و حتی بیمارستان ها، تشک مموری فوم ترجیح داده می شود و از دردهای عضلانی شما می کاهد.اما تشک مموری فوم نیز همانند سایر تشک‌­ها دارای مزایا و معایبی است که در هنگام خرید تشک باید به آنها توجه نمود در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

Foam memory mattress

 

 

بیشتر بدانید:خرید بهترین تشک خواب

 تشک مموری فوم چه تشکی است؟

Foam memory mattress

فوم مموری فوم ساخته شده از ماده‌ای به نام پلی اورتان است. این ماده چگالی بالایی دارد. ماده پلی اورتان در ساخت تجهیزات پزشکی و صنعت کاربرد زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده تشک مموری فوم به خوبی در برابر حرارت و فشار بدن واکنش نشان داده و شکل بدن را به خود می‌گیرد. بنابراین برای حفظ انحنای طبیعی بدن بسیار مناسب است.مموری فوم خاصیت انعطاف پذیری و گرمای بدن را همه جای تشک پخش میکند.

مزایای تشک مموری فوم

  • جذب فشار عالی
  • جلوگیری از انتقال ارتعاش
  •  دردهای مفصلی را بهبود میبخشد
  • تشک‌های مموری فوم دارای عمر طولانی بوده و با گذشت زمان عملکرد مطلوب خود را از دست نخواهند داد.

معایب تشک‌ مموری فوم

  • گرم شدن تشک حین خوابیدن
  • تشک‌های مموری فوم دارای وزن و ضخامت بالایی هستند.
  • بوی ناشی از مواد به کار رفته در ساخت آن کاملا قابل شناسایی است. برخی از شرکت‌های تولید کننده راه‌حل مناسبی را برای این مشکل استفاده می‌کنند که بوی تشک احساس نخواهد شد.

Foam memory mattress

 

 

تشک مموری فوم شکل دقیق بدن را به خود می گیرد ولی تشک لاتکس حس غوطه وری ایجاد می کند و فشار کمتری به بدن شما وارد می کند.

 

بیشتر بدانید:چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟

  • راحتی و آسایش در خواب 

یک تشک سفت نمی تواند تشک خوبی مطرح باشد. زیرا امروزه تحقیقات نشان می دهد که یک تشک معمولی نسبت به یک تشک سفت توانایی بیشتری را در برابر مهارکردن کمر درد دارد. در واقع باید توجه داشت که یک تشک خوب باید بتواند یک تکیه گاه خوب برای بدن باشد. و حالت ستون فقرات را در همان وضعیت ایستاده حفظ کند. و همچنین از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی از از سطح تخت، فاصله بگیرد.

  • کیفیت و دوام

معمولا تشک های خوب در بازار کشورمان از جنس نمد،موکت،اسفنج و فوم تشکیل شده اند. در حالی که تشک های معمولی فقط از فنر و یا از یونولیت ساخته شده اند. لذا کیفیت و انتخاب صحیح مواد اولیه تاثیر مستقیمی در عمر مفید و آسایش تشک دارد. شاید قیمت تشک با کیفیت خوب بالاتر باشد، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. در واقع با این انتخاب می توانید مدت زمان بیشتری را از یک تشک استفاده کنید و در عین حال بدنتان نیز آرامش بیشتری داشته باشد و احساس رضایت از خواب خود را حس کنید.

  •  تولید شده توسط  برند معتبر با تضمین خدمات پس از فروش

در کنار قیمت تشک، به برندی که آن تشک را تولید کرده توجه کنید. زیرا خدمات پس از فروش و ضمانت نامه و همچنین معتبر بودن برند تشک و داشتن استاندارد های اصلی، دارای اهمیت است. نکته ای که در قیمت تشک بی تاثیر نیست و یکی از گزینه های قیمت گذاری تشک برای کارخانه ها محسوب می شود ضمانت می باشد. بنابراین استفاده از خدمات پس از فروش، جزو تعهدات شرکت تولیدی تشک و نمایندگی فروش تشک می باشد و با انتخاب نادرست ممکن است دچار پشیمانی خریداران تشک شود. لذا از برند های معتبر و اصلی خرید کنید و توجه به اصلی بودن برند تشک داشته باشید.تشک خواب پرسام با خدمات پس از فروش وضمانت رضایت را برای مشتری فراهم میکند.

  • قیمت مناسب

قیمت مناسب دلیل بر این نیست که تشکی با کیفیت پایین را انتخاب کرده ایم تشک مناسب هست که همه ویژگی هایی که در بالا گفته شد را داشته باشد ویکی از آن قیمت است.

 

تفاوت مموری فوم با لاتکس

 

Foam memory mattress

راحتی تشک
اصلی ترین تفاوت این دو تشک، ایجاد راحتی برای شما می باشد. تشک مموری فوم شکل دقیق بدن را به خود می گیرد ولی تشک لاتکس حس غوطه وری ایجاد می کند و فشار کمتری به بدن شما وارد می کند. این که کدام یک از این دو تشک راحت تر هستند کاملا به سلیقه شما وابسته است. تشک های مموری فوم به بدن شما فشار بیشتری وارد می کنند که این امر مورد پسند خیلی از افراد می باشد. در حالی که تشک لاتکس این فشار را به بدن و نقاطی مانند کمر و شانه ها وارد نمی کند که باعث می شود بسیاری دیگر این نوع تشک را بپسندند.

انتقال حرکت
تفاوت مموری فوم و لاتکس در توانایی عدم انتقال حرکت می باشد. مموری فوم به هیچ وجه حرکت را منتقل نمی کند و در صورت تکان خوردن هیچ حرکتی احساس نخواهید کرد.

فوم تشک در تشکهای فومی، باعث تنفس تشک شده و به دلیل الاستیسیته بالا و ضد حساسیت بودنشان، باعث آرامش در هنگام خواب می‌شوند. تنفس تشک باعث تعادل گرما و سرما در فوم تشک شده و این دمای متعادل به تشک منتقل می‌شود.

کالای خواب پرسام با داشتن بهترین وباکیفیت ترین تشک های مموری فوم وانواع تشک های خواب ،خوابی راحت را بر شما به ارمغان می آورد برای اطلاع بیشتر از سایت کالای خواب پرسام دیدن کنید.

Back To Top