skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

کدام مارک تشک بهتر است؟

از آنجا که همه ما می دانیم، هر فرد حداقل، یک سوم زندگی خود را در خواب به سر می برد بنابراین بر انتخاب یک تشک خوب و مناسب که ضامن سلامتی فرد باشد تأکید داریم. اما مهم ترین سوالی که اغلب افراد قبل از خرید تشک خوشخواب از خود می پرسند، این است که، کدام مارک تشک بهتر است؟ اما با توجه به تنوع گسترده مارک ها و مدل های گوناگون تشک در بازارهای امروزی، چگونه می توانیم یک تشک خوب و مناسب را از تشک نامناسب تشخیص دهیم؟ در این مطلب قصد داریم به شما اطلاعات جامع و مفید در مورد اینکه کدام مارک تشک بهتر است را بدهیم.

 

بیشتر بدانید: چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟

 

نحوه انتخاب بهترین مارک تشک

با توجه به اینکه یک تشک نامناسب باعث ایجاد دردهای مفصلی یا انحراف ستون فقرات، بی حسی دست و پا و یا احساس خستگی حتی پس از یک خواب طولانی مدت می شود، بنابراین توجه به مارک و کیفیت تشک از مهم ترین عوامل خرید تشک محسوب می شود.

بهترین مارک تشک، به تشک های تعلق می گیرد که دارای فنرهای قوی بوده و پشتیبانی مناسب و کاملی از بدن به خصوص ستون فقرات داشته باشند. به عبارت ساده تر باید بگوییم که بدن ما حین دراز کشیدن و یا خوابیدن نقاط فشاری دارد که از طریق آن ها به تشک نیرو وارد می کند.

از مهم ترین نقاط فشار می توان به باسن، سر و کتف اشاره کرد. تشک خوب و مناسب به گونه ای است که این نقاط فشار در وضعیت صحیح خود قرار می گیرند.

علاوه بر این نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، طریقه دوخت و بسته بندی از راه های اصلی شناخت اصالت مارک تشک و مرغوبیت آن می باشد.

تشک ها در مدل ها و انواع مختلفی ساخته می شوند که هر یک برای اشخاص با مشخصات خاص عملکرد بهتری دارند، بنابراین لازم است تا در مورد خصوصیات، مزایا و معایب انواع تشک ها اطلاعاتی کسب نماییم.

 

ویژگی های بهترین مارک تشک فنری

مارک تشک

تشک فنری از قدیمی ترین انواع تشک ها محسوب می شوند، فنر استفاده شده در ساخت این تشک ها قابلیت انعطاف پذیری قابل توجهی را برای تشک به وجود می آورد، به گونه ای که تشک های فنری به عنوان تشک های نرم و طبی شناخته می شوند. اما کاربرد مختلف فنر داخل تشک به صورت، منفصل و متصل باعث می شود که دو نوع تشک فنری با عملکرد های مختلف به وجود بیاید.

تشک فنر متصل

در تشک های فنری متصل، فنر ها در سرتاسر تشک به یکدیگر متصل هستند، این اتصال موجب نرمی بیشتر تشک می شود تا حدی که خوابیدن بر روی این تشک ها برای کودکان و کسانی که هیچ عارضه استخوانی و یا مفصلی ندارند بسیار لذت بخش است. از دیگر خصوصیات تشک های فنری متصل، می توان به ارزان تر بودن آن ها نسبت به سایر تشک ها اشاره کرد.

معایب تشک های فنری متصل

مارک تشک

ایجاد صدا به دلیل اصطحکاک یا انحراف فنرها ، البته این مورد بسته به کیفیت تشک می تواند در حد زیاد اتفاق افتاده یا اصلا به وجود نیاید.
پخش شدن فشار ناشی از کاربر در سراسر تشک، البته دردسر این عارضه در تشک های دونفره بیشتر حس می شود، چرا که حرکت یک فرد، فرد دیگر را هم تحت تأثیر قرار می دهد.
پشتیبانی ناقص از ستون فقرات، از آنجا که این تشک ها بسیار نرم هستند، گاهی فشار وزن کاربر در ناحیه باسن و شانه باعث فرو رفتن بخش میانی تشک شده، در این حالت چون زیر کمر و ستون مهره ها خالی می شود، ممکن است در اثر گذشت زمان دچار آسیب دیدگی شوند.

تشک های فنر منفصل

بعد از آشکار شدن مشکلات تشک فنری متصل ، طراحان به فکر جدا کردن اتصال فنرهای تشک فنری افتادند. در تشک های ساخته شده از فنرهای منفصل ( پاکتی)، سیم پیچ ها درون پاکت هایی در کنار یکدیگر قرار گرفتند . این تشک ها به گونه ای طراحی شده اند که هر فنر به میزان فشار وارد شده از طرف قسمت های مختلف بدن شخص، واکنش نشان داده و تغییر حالت می دهد. به همین خاطر این تشک ها بر اساس وزن و اندام هر فرد، فرم و قالب مخصوص بدن همان فرد را می گیرد.
تشک های فنری منفصل سرو صدای ناشی از اصطحکاک را نداشته و به خاطر عملکرد جداگانه فنرها پشتیبانی بهتری از ستون فقرات دارند. همچنین این تشک ها برای تخت های دو نفره آرامش بیشتری به همراه دارند زیرا حالت ارتجاعی ناشی از غلت زدن به فرد کناری انتقال پیدا نمی کند.

معایب تشک های فنری منفصل

این تشک ها تا حدی سفت بوده و همه علاقمند به خوابیدن بر روی آن ها نمی باشند.

 

ویژگی های بهترین مارک تشک طبی

تشک های طبی هم نمونه هایی هستند که از اسفنج یا فنرهای بسیار فشرده ساخته شده اند. این تشک ها سطحی سفت و غیرقابل انعطاف داشته و برای افرادی که دچار گودی کمر، برخی مشکلات در ناحیه کمر و ستون مهره ها و… هستند بسیار مناسب هستند.

 

مهم ترین مزیت تشک های دارای مموری فوم شکل گرفتن براساس وزن و شکل بدن است. برای امتحان مرغوبیت این تشک ها می توانید با دست روی تشک فشار وارد کنید. تشک های مرغوب بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردند.

 

ویژگی های بهترین مارک تشک اسفنجی یا مموری فوم

اسفنج به عنوان یکی از لایه های اصلی تمامی تشک ها محسوب می شود، اما مشخصه اصلی تشک های استفنجی استفاده از انواع و وزن های خاص اسفنج، به عنوان اصلی ترین بخش تشک می باشد. از آن جایی که این تشک ها فاقد هر گونه فنری هستند، هرگونه حرکت و یا غلت زدن بر روی آن ها به هیچ وجه موجب تکات خوردن و خراب شدن تشک نمی شود.

مارک تشک

مهم ترین مزیت تشک های دارای مموری فوم شکل گرفتن براساس وزن و شکل بدن است. ویژگی بارز تشک های مموری فوم بازگشت به حالت اولیه بعد از استفاده است. برای امتحان مرغوبیت این تشک ها می توانید با دست روی تشک فشار وارد کنید. تشک های مرغوب بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردند. در حال حاضر بعضی شرکت های تولیدکننده از لایه ای از مموری فوم در ساخت تشک های فنری نیز استفاده می نمایند. این لایه باعث ایجاد راحتی بیشتر در هنگام خواب و حفظ سلامتی ستون فقرات می شود.

برای اینکه بتوانید نرمی و یا سفتی تشک خود را آزمایش کنید یک راه ساده وجود دارد. برای این کار کافیست به پشت روی تشک دراز کشیده و یک دست خود را به صورت صاف به داخل گودی کمر خود فرو ببرید، چنانچه دست شما به راحتی در گودی کمرتان فرو رفت این تشک سفت خیلی محکم و سفت است، اما اگر نمی توانستید به هیچ وجه دستتان را داخل گودی کمر ببرید، این تشک خیلی نرم است.

سفتی تشک باید به اندازه ای باشد که ستون مهره‌ها در وضعیت عملکرد یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد قرار بگیرد. اگر تشک شما آنقدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود یا آنقدر نرم باشد که کمر ۱بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می‌شود.

 

بیشتر بدانید: خرید بهترین تشک خواب

 

ارتباط بین مارک تشک با قیمت آن

مارک تشک

غالباً افراد همان طور که می پرسند کدام مارک تشک بهتر است در مورد قیمت آن هم پرس و جو می کنند، بدون آنکه شناخت درستی از عوامل موثر بر روی قیمت تشک داشته باشند.
قیمت تشک با موارد و ویژگی هایی همچون :

  • طبی، فنری و نوع فنر ( منفصل و متصل)
  • ارتفاع تشک
  • الیاف استفاده شده ( الیاف ضد حساسیت با خاصیت ارتجاعی باعث بالا رفتن قیمت می شود)
  • نوع محافظ اسکلت
  • کودک، نوجوان، یک نفره یا دو نفره
  • جنس پارچه رویی (ضد حریق، ضد آب، ضد نفوذ حشرات)
  • نوع اسفنج به کار رفته
  • عرض تشک
  • وجود پد های محافظ

 

کلام آخر

اگر سری به بازار بزنید متوجه می شوید که برندهای مختلفی از تشک وجود دارند که هر کدام مدلهای متفاوتی معرفی میکنند. فروشگاهای فروش تشک با توجه به موقعیت قرار گیری آن در سطح شهر و نیاز مشتریان آن محصولات متنوعی را جهت فروش به مشتری نشان می دهند. که هر کدام هم از محاسن آن برند و از مشکلات برندهای دیگر بیان میکنند. که این زمانی است که مشتری سر در گم می شود، چرا که حرفهای ضد و نقیضی از مارکهای مختلف شنیده است.

کدام مارک تشک بهتر است؟ بهترین مارک تشک، به تشک های تعلق می گیرد که دارای فنرهای قوی بوده و پشتیبانی مناسب و کاملی از بدن به خصوص ستون فقرات داشته باشند. علاوه بر این نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، طریقه دوخت و بسته بندی از راه های اصلی شناخت اصالت مارک تشک و مرغوبیت آن می باشد.

کالای خواب پرسام با دو دهه سابقه فعالیت در عرصه تولید کالای خواب می باشد که تشک های تولیدی این گروه با توجه به داشتن حداقل وزن در کنار حداکثر کیفیت و رعایت اصول جهانی تولید کیفی و بهبود مداوم فرآیند، سهم قابل توجهی از بازار را بدست آورده است. همچنین عدم استفاده از الیاف طبیعی به دلیل رشد باکتری ها و ایجاد آلرژی توسط این نوع الیاف یکی از نقاط قوت تشکهای تولیدی این گروه است.

استفاده از کپسول ها به منظور ایجاد امکان تنفس تشک و عدم حبس رطوبت نفوذی به تشک باعث افزایش طول عمر و رعایت بهداشت همچنین عرضه کننده کفی تخت های pvc ، از جمله امتیازهای دیگر استفاده از محصولات این گروه می باشد. با انتخاب کالای خواب پرسام می توانید تا سالها از خریدن تشک های خواب بی نیاز باشید.

 

Back To Top