skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

انتخاب تشک مناسب کودک

بخش زیادی از عمر کودکان در خواب سپری می شود بنابراین خرید تشک مناسب کودک یکی از ضروری ترین لوازم هر نوزاد محسوب می شود. در واقع سلامت جسمانی و روانی کودکان در گرو خواب کافی و راحت آنهاست و هزینه کردن برای خرید تشک سرمایه گذاری برای سلامت آینده محسوب می شود.

 

تشک مناسب کودک
یک تشک مناسب و استاندارد جدا از خواب راحت می‌تواند در سلامت ستون فقرات کودک شما تاثیر زیادی داشته باشد برای انتخاب یک تشک مناسب کودک به وضعیت قرار گرفتن باسن ، کمر و شانه بر روی تشک دقت کنید زیرا بیشتر وزن بدن در هنگام خواب روی این نقاط می افتد.
مسلما هیچ پدر و مادری نمی خواهد که فرزندش در دوره ای که بیشترین زمان را روی تخت خواب و تشک می گذراند، احساس ناراحتی کند و مشکلاتی برای سلامت جسمانی او در آینده بوجود بیاید.به همین دلیل سرویس خواب نوزاد را باید با دقت و آگاهانه انتخاب کرد. در این زمینه نکات مهمی وجود دارد که انتخاب را برای شما آسان تر می کند این مقاله را تا انتها بخوانید تا با این نکات آشنا شوید.

 

بیشتر بدانید: خواب آسوده با تشک مناسب

 

 

مهمترین وسایل خواب کودک

 

تشک مناسب کودک

 

مهمترین وسایل خواب کودک تخت خواب و تشک است که همانطور که گفته شد نقش مهمی در داشتن خواب راحت و کافی برای نوزادان دارد. تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد سعی کنید تا تخت و تشک را از برندهای معتبر و باکیفیت تهیه کنید زیرا کودک شما مدت ها از این وسیله برای خوابیدن استفاده خواهد کرد.

در مورد تخت خواب کیفیت ساخت و ایمنی آن در درجه نخست اهمیت قرار دارد. بستن ضربه گیر به کناره های تخت کودک ایمنی آن را بیشتر می کند مراقب باشید که طول بندها بیشتر از ۱۸ سانتیمتر نباشد در غیر این صورت آن را کوتاه کنید. ضربه گیر کنار تخت از سر کودک در برابر ضربه های احتمالی محافظت و از نفوذ گرد و غبار جلوگیری میکند.

در مورد تشک نیز حتما باید تشک مخصوص کودک بوده و استاندارد باشد. تشک سفت و صاف، بدون هیچ وسیله ایی در روی تشک محیطی امن و ایمن را برای وی فراهم می کند. اما اگر تشک خیلی نرم باشد می تواند خطر خفگی برای کودک به همراه بیاورد. زیرا از آنجایی که عضلات گردن کودکان محکم نبوده و قادر به بلند کردن سر خود نیستند در صورتی که کودک به شکم روی تشک غلت بخورد، سر او در تشک فر رفته و توان بلند کردن گردن خود را نخواهد داشت. حتی اگر کودک خفه نشود اما به گردن او آسیب وارد می شود.

 

یک تشک مناسب کودک جدا از خواب راحت  می‌تواند در سلامت ستون فقرات کودک شما تأثیر زیادی داشته باشد.

 

ویژگی های تشک مناسب کودک

یک تشک مناسب و استاندارد غیر از آنکه می‌تواند در راحتی خواب و سلامت ستون فقرات کودک شما تأثیر زیادی داشته باشد، نقش مهمی نیز در حفظ امنیت و ایمنی کودک دارد. تشک های پف دار و پتوی کرکی و بالش خیلی نرم و باد کرده راحت به نظر می‌رسند، ولی برای کودک شما می‌توانند بسیار خطر داشته باشند و منجر به سندرم ناگهانی مرگ نوزاد و خفگی نوزاد شود.

تشک مناسب کودک نباید بیش از ۱۵ سانتی متر ضخامت داشته باشد و فاصله آن از لبه بالای تخت نباید کمتر از ۵۰ سانتیمتر باشد تا کودک نتواند از روی آن پایین بپرد و ارتفاع سطح زیر تشک باید قابل تنظیم باشد و تشک باید کاملاً روی تخت را بپوشاند.

تشک های خوب تشک هایی هستند که فاقد مواد شیمیایی و ضد تحریق هستند. پس برای کودک دلبندتان وقت بگذارید و بهترین رو انتخاب کنید.

تشک های طبی هم در کفی تخت سوار می شوند و هم روی زمین اقبال استفاده هستند. سایز استاندارد تشک های طبی ۶۵*۹۵ سانتی متر است اما تشک های معمولی ۷۰*۱۳۰ یا ۷۰*۱۳۵ سانتی متر هستند.

هنگام خرید تشک دقت کنید که تشک قابلیت تنفس داشته باشد تا هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد. این خصوصیت باعث میشود تا حتی زمانی که نوزاد خواب است و روی تشک دمر شده باشد بتواند به‌راحتی نفس بکشد.

انواع تشک مناسب کودک

انواع مختلفی از تشک به لحاظ ساختار و متریال مصرفی وجود دارد که در ادامه با خصوصیات هر یک آشنا خواهید شد:

تشک های فومی

اگر تشک های فومی مدنظر شما است مدلی را انتخاب کنید که روکش داشته باشد و در قسمت زیر سر کودک سوراخ هایی از هوا وجود داشته باشد. بهتر است تا بقیه قسمت‌های تشک با صمغی طبیعی پوشیده شده باشد. این خصوصیت باعث میشود تا آن را در مقابل نشت پوشک پوشک کودک غیر قابل نفوذ سازد.

تشک های فنری

تشک‌ها فنری نیز وجود دارد که به دو دسته فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می‌شود. اما این تشک ها چندان مناسب نیستند زیرا معمولاً نرم و یا خیلی نرم هستند.

تشک‌های ارگانیک

تشک‌های ارگانیک نیز شامل تشک‌های پشمی با ساختار فنری و تشک لاتکس است که بیشتر شبیه تشک‌های فومی هستند.

برخی تشک‌های کودکان نیز اغلب با وینیل لایه‌دار پوشانده شده‌اند تا استحکام و مقاومت آن در برابر رطوبت و خیس شدن افزایش یابد اما اگر تشکی که می‌خرید این ویژگی را ندارد، بهتر است یک پد ضد آب را هم برای حفاظت از تشک بخرید.

 

بیشتر بدانید: کدام مارک تشک بهتر است؟

 

خواب یکی از موارد مهم زندگی کودک است کودکان شیرخوار با خوابیدن به میزان کافی و مناسب رشد بهتری خواهند داشت پس با انتخاب یک تشک مناسب کودک خواب راحتی را به کودکتان هدیه دهید.

 

راهنمای خرید برای داشتن یک تشک مناسب کودک

در هنگام خرید و انتخاب تشک لازم تا به موارد زیر توجه کنید:

۱-ابعاد تشک باید طوری باشد که به خوبی در تخت کودک شما جای بگیرد.
۲-در نظر داشته باشید که لبه های تشک نباید بیش از ۴ سانتی‌متر از چهارچوب تخت فاصله داشته باشد
۳-در صورتی که فاصله ی بین تشک کنار تخت بیش از دو انگشت باشد ،ممکن است باعث گیر کردن دست و پای کودک شما در آن شود
۴- باید توجه کرد که جنس رویه و پوشش تشک مناسب کودک در میزان راحتی و احساس لطافت تشک تاثیر بسزایی دارد.
۵-بهترین نوع تشک برای کودک تشکی است که دارای پوشش های فیبر دار ویا تشک هایی است که با فوم، پنبه یا پشم با کیفیت و تراکم بالا پر شده باشند.
۶-تشک بهتر است نو باشد از خرید تشک های دست دوم ویا خیلی قدیمی خودداری شود
۷-تشک باید دارای ضمانت نامه پس از فروش باشد
۸-به اندازه و داشتن فضای کافی تشک برای غلتیدن کودک در ماه های بعد نیز دقت شود
۹- بهتراست ارتفاع تشک کوتاه باشد
۱۰-از یک ملحفه صد در صد نخی که کاملا هم اندازه تشک است استفاده کنید و ملحفه و تشک باید همان اندازه و رنگ روشن باشد.

 

تشک‌های با کیفیت معمولا با گذشت زمان برخلاف تشک‌های فوم، شکل و حالت خود را از دست نمی‌دهند و تغییر حالت نمی‌دهند.

 

کلام آخر

اگر به دنبال خرید تشک مناسب کودک خود هستید احتمال با چرخش در بازار دچار سردرگمی شده اید. تشک های زیادی برای کودکان وجود دارد. اما از میان این همه تنوع بهتر است کدام تشک را انتخاب کنید؟ باید بگوییم که مهمترین پارامتر در انتخاب تشک راحتی و ایمنی آن است. تشک مناسب باید به گونه ای باشد که کمر کودک قوس برندارد چون به ستون فقرات کودک آسیب میزند.

تشک‌های کم ارتفاع از اسفنج‌های سفتی ساخته می‌شوند که می‌توانند کودکان را برای خواب اذیت کنند. تشک‌هایی با ارتفاع زیاد نیز برای کودکان مناسب نیست زیرا ممکن است کودک شما در هنگام خواب جابه‌جا شود و از تخت بیفتد. در صورتی که ارتفاع تشک و تخت زیاد باشد احتمال آسیب‌دیدگی نیز بیشتر خواهد بود.

یک تشک مناسب باید استاندارد ارتفاع کمتر از ۱۵ سانتی متر را داشته باشد. قابلیت گردش هوا را داشته تا کودک در صورت دمر شدن به راحتی نفس بکشد. جنس آن فومی باشد زیرا سطح صاف با سفتی قابل قبول را فراهم میکند به گونه ای که از آسیب کمر کودک جلوگیری می کند.

کالا خواب پرسام ارائه دهنده انواع تشک طبی، کودک، بیمارستانی با طراحی استاندارد و دوام و کیفیت عالی است. در تهیه این تشک ها از متریال درجه یک و ضد آلرژی استفاده شده است و با قیمت های بسیار مناسب به شما مشتریان عزیز ارائه می شود. برای مشاهده محصولات به وب سایت کالای خواب پرسام مراجعه کنید.

 

Back To Top