skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

تشک فنری متصل بخریم یا منفصل؟ کدامیک و چرا؟

در تشک های فنری از یک لایه ی متراکم از فنر استفاده می شود. این فنرها از جنس فولاد هستند و در اندازه های مختلف تولید می شوند. همچنین میزان تراکم چیدمان این فنرها می تواند متفاوت باشد. وظیفه ی پشتیبانی از ستون فقرات بدن و کاهش فشار بر عهده ی این لایه ی فنری است. بسیاری از تشک های فنری در بالا و کناره های خود دارای یک لایه فوم هستند که نقش محافظت از فنرها را بر عهده دارد.

بعلاوه، وجود این لایه فوم باعث افزودن یک لایه ی راحت روی تشک می شود.تشک های با فنر متصل اغلب به این عنوان عرضه می شوند که پشتیبانی محکم و خوبی فراهم می کنند. با این حال، ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چرا این ایده اشتباه است و اینکه چرا بهتر است از تشک های فنر باز با فنرهای به هم پیوسته استفاده نکرد.فرق تشک طبی با طبی فنری توی میزان فنر بکار برده شده توی آن هست.

در مقابل افرادی که دچار نارسایی های مرتبط با کمر و ستون مهره ها می باشند، از نرمی بیش از حد تشک های فنری متصل به عنوان یک ویژگی نامطلوب یاد می کنند. علت نیز آن است که همزمان با فرو رفتن قسمت های زیرین باسن و شانه ها، بخش های دیگری که بدن شما روی آن قرار دارد نیز فرو می رود و عملاً زیر کمر و ستون مهره ها خالی می شود. اگر به دنبال تشکی اقتصادی هستید، این مدل از تشک می تواند حداقل هزینه را برایتان به همراه داشته باشد.در ادامه بیشتر از تشک فنری متصل ومنفصل اطلاعات خواهیم گفت.

 

 

 

 

بیشتر بدانید: تشک فنر متصل بهتر است یا تشک منفصل؟

فنربندی تشک

نوع فنر بندی تشک , ضخامت مفتول فنر و فریم دور تشک در کیفیت تشک های فنری مهم هستند . همچنین تشکهایی که دارای فنر پاکتی هستند از قابلیت بیشتری برخوردارند بطوریکه تمام فنرها تک تک داخل فنرمنفصل هستند و درصورتی که دو نفر روی تشک باشند با تکان خوردن یکی دیگری متوجه نخواهد شد . همچنین در دراز مدت فنرها بدلیل اصطحکاک یکدیگر جیر جیر نخواهند کرد.

 

 

 

وجود فنر بیشتر باعث می شود که هرگز احساس غرق شدن و گیر افتادن در تشک نکنید.

انواع فنر در تشک فنری

۱٫ فنر متصل

در تشک های با فنر های متصل فنر ها در سراسر تشک به صورت متصل قرار دارند . به فنر های به کار رفته در این تشک ها , فنر میراکویل یا مارپیچ نیز می گویند. اصطلاح فنریت را در مورد تشک های فنری بسیار شنیده اید.تشک های فنر باز، بدترین نوع تشک های فنری در بین تمام انواع تشک ها هستند‌.  این نوع تشک ها از یک سیستم فنربندی به هم پیوسته تشکیل شده و به صورت مارپیچ حلقوی پیچیده می شوند که شبیه به فنرهای آزاد بزرگ به نظر می رسند این مارپیچ ها سپس به قاب سیمی متصل شده و به عنوان یک فنر بزرگ عمل می کنند. هیچ قسمتی از این فنر به طور مستقل عمل نمی کند. هیچ انفصال و استقلالی در فنر وجود ندارد و اگر شما در یک سمت تخت بالا و پایین بپرید یا کلا حرکتی کنید، سمت دیگر تخت نیز بالا و پایین می رود در کل وجود فنر بیشتر باعث می شود که هرگز احساس غرق شدن و گیر افتادن در تشک نکنید.

مزایا و معایب تشک با فنر متصل

مزایا: این نوع تشک ها به دلیل سبکی که دارند در مراکز ارتوپدی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و به راحتی می توان آن ها را جابه جا کرد , چینش فنر ها باعث شده تا از کمر محافظت کند.

معایب: به دلیل ضخامت کمی که دارند در استفاده های مستمر باعث می شود تا گود شوند و برای کمر مناسب نباشد و اگر از نوع دو نفره استفاده می شود اختلاف وزن بین افراد باعث می شود تشک دارای لرزش شود.

۲٫فنر منفصل

تشک هایی که از این نوع فنر استفاده می کنند برای کمر مناسب تر هستند. در این نوع تشک ها فنر ها در بسته هایی قرار دارند و بسته ها به صورت جدا در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در جای خود ثابت می شوند . تعداد فنر هایی که در این تشک ها استفاده می شود بسیار زیاد است . استفاده بیشتر فنر باعث می شود تا کیفیت تشک بیشتر شود .البته کیفیت فنر های به کار رفته در تشک نیز بسیار مهم است . تشکی که دارای فنر زیاد ولی بی کیفیت باشد اصلا برای استفاده مناسب نمی باشد. اگر از این تشک ها به درستی استفاده شود می تواند تا ۱۰ سال عمر کند.

مزایا و معایب تشک با فنر منفصل

مزایا : مزایای استفاده از فنر های منفصل نسبت به نوع متصل بسیار بیشتر است . از مهم ترین آن ها می توان به کنترل اختلاف وزن اشاره کرد.

معایب : این نوع تشک دارای وزن بیشتری نسبت به تشک با فنر متصل است و جابه جا کردن آن مشکل تر است .

 

 

 

 

معمولا استفاده از فنرهای پاکتی در تشک های هیبریدی مرسوم تر است، زیرا آنها کیفیت بالاتری دارند. همچنین تشک های هیبریدی به علت وجود دیواره ی پاکتی شکل در دور تا دور فنر و همچنین وجود فوم بالای آنها، سر و صدای کمتری ایجاد می کنند.

تاثیر تعداد فنرها در کیفیت تشک فنری

 

در تشک های فنری، تعداد فنرها و تراکم آنها نقش بزرگی در میزان پشتیبانی تشک از بدن و راحتی آن ایفا می کنند. نقش بزرگی در میزان پشتیبانی تشک از بدن و راحتی آن ایفا می کنند. یک تشک با تعداد فنرهای کمتر سطح تماس کمتری با بدن ایجاد می کند و بنابراین نقاط تمرکز فشار بیشتری ایجاد می شود که موجب عدم راحتی می شود.برعکس، شکل گیری تشک به فرم بدن بیشتر است و تشک به میزان بیشتری بدن را در آغوش می کشد و عملکرد بهتری دارد.  تعداد بیشتر فنرها به معنای توزیع یکنواخت تر سفتی می باشد چرا که باعث ایجاد نقاط تماس بیشتری با بدن می شود.معمولا استفاده از فنرهای پاکتی در تشک های هیبریدی مرسوم تر است، زیرا آنها کیفیت بالاتری دارند. همچنین تشک های هیبریدی به علت وجود دیواره ی پاکتی شکل در دور تا دور فنر و همچنین وجود فوم بالای آنها، سر و صدای کمتری ایجاد می کنند.

تشک طبی

به تشکی گفته میشود  که سفت و بدون فنرباشد , ساختار داخلی این نوع تشک ها کاملا از اسفنج میباشد که بیشتر مناسب افرادیست که کمردرد شدید یا دیسک کمر یا مایل هستند جای سفت استراحت کنند این مدل تشک ها فاقد هرگونه فنر بوده و تنها از لایه های اسفنج  تشکیل شده است و ساختار سفت و بدون انعطافی دارد. برخی از پزشکان این مدل تشک را برای کاربران دچار مشکلات اسکلتی عضلانی مناسب می دانند

اما امروزه بیشترین توصیه پزشکان به خرید تشک خواب استانداردی است که ستون فقرات را در حالت طبیعی خود حفظ کند؛ به علت عدم قرارگیری ستون فقرات در حالت عادی خود در تشک های طبی خرید آن را منوط به توصیه پزشک می دانیم.

تشک فنری مناسب چه افرادی است؟

علی رغم افزایش تشک  با پایه فوم، هنوز انتخاب های متعدد و فراوانی برای تشک های فنری وجود دارد. یک تشک فنری میزان فنریت و ارتجاع زیادی ایجاد می کند و خنک کنندگی آن باعث احساس یک خواب مطلوب می شود. تشک های فنری به  افرادی توصیه می شود که:

  • افرادی که به دنبال احساس سنتی بودن هستند: برای افرادی که برایشان حس و حال های قدیمی مثل فنری بودن مهم باشد، یک تشک فنری انتخاب مناسبی است. احساس ارتجاعی بودن تشک و همچنین احساس کلاسیک بودن آن را می توانید در انواع تشک های فنری مشاهده کنید

 

  • افرادی که فنریت و پرش بیشتری می خواهند: تشک های فنری میزان پرش و ارتجاع بالایی دارند و عکس العمل آنها تقریبا لحظه ای است، یعنی به محض ایجاد و یا برداشتن فشار از روی آنها عکس العمل متقابلی را از خود نشان می دهند، این برای بعضی از فعالیت های بازیگوشی و شیطنت ها جالب است.

 

تشک های فنری نسبت به تشک های فوم خواب خنک تری فراهم می کنند، بویژه نسبت به مموری فوم ها بسیار خنک تر هستند. این میزان خنک بودن ناشی از جریان هوای اضافه شده در بین فنرها و همچنین کم شدن حجم لایه ی حبس کننده ی گرما می باشد.

 

 

 

 

کلام آخر

در هنگام خرید تشک فنری، حتما به نوع فنر استفاده شده، ضخامت فنرها، تعداد فنرها و نحوه ی اتصال فنرها به یکدیگر توجه کنید. تنوع زیاد ،بو ندهند، محدوده وسیع قیمتی ، فنریت وارتجاع عالی از ویژگی های تشک فنری است پس قبل از خرید تشک با آگاهی واطلاع داشتن از ویژگی های تشک فنر متصل و منفصل میتوانید یه خرید راضی کننده ایی داشته باشید.کالای خواب  پرسام  باانواع متنوع تشک های فنری و طبی و تشک کودک وتشک بیمارستانی  هم راحتی و هم سلامتی شما را تضمین می کند .انتخاب تشک بر اساس وضعیت جسمانی، عادت های خوابی، میزان هزینه مد نظر شما و عوامل دیگر انجام می شود کالای خواب پرسام تمام ویژگی  های یک تشک خوب با قیمت مناسیب وخدمات پس از فروش را دارد. امیدوارم اطلاعات این مقاله مفید بوده باشد.

 

Back To Top