skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

ویژگی تشک خواب ضد حساسیت

تشک خواب ضد حساسیت

هنگام خرید تشک  می بایست تشک خواب ضد حساسیت را انتخاب کنید. این تشک خواب  از رشد باکتری و ایجاد آلرژی جلوگیری می کند و علاوه بر خواب راحت، سلامتی شما را در هنگام خواب تضمین می کند.مدت زمانی که در خواب هستیم، بخشی از پوست مرده ما ممکن است روی تختخواب بریزد که این پوست مرده بهترین غذا برای کنه های موجود در گرد و غبار است. انگل ها، کپک ها و قارچ های مختلفی در تختخواب وجود دارد مانند آلترناریا، آسپرژیلوس، کلادوسپوریوم  و انواع دیگر که می توانند باعث ایجاد آلرژی شوند.

در نتیجه در تختخواب، میکروارگانیسم هایی وجود دارد که باعث ایجاد حساسیت می شود بنابراین برای داشتن خواب خوب و توام با آرامش نیاز به تشک ضد حساسیت خواهید داشت. در ادامه بیشتر راجع به ویژگی تشک ضد حساسیت توضیح خواهیم داد.

 

 

 

بیشتر بدانید: ویژگی تشک خوب چیست؟

 

علت حساسیت زایی برخی از تشک ها

مواد به کار رفته در ساخت تشک نیز می‌تواند سبب شکل‌گیری حساسیت در انسان شود. البته شدت و تعداد حساسیت‌های این مورد نسبت به آلرژی‌های ناشی از کپک و کنه‌ های خاکی کمتر است. برخی از افراد به تشک‌های شیمیایی مقاوم در برابر شعله حساسیت دارند. به علاوه تعدادی دیگر از افراد به تشک‌های تولید شده با استفاده از فوم حساسیت دارند.

اما مهم ترین عامل ایجاد حساسیت افراد در حین خواب، موجوداتی میکروسکوپی به نام کنه­‌های خاکی هستند. این موجودات معمولا در رختخواب و فرش زندگی کرده و ماده ترشح شده از بدن آنها حاوی پروتئینی است که سبب ایجاد واکنش‌های آلرژیک در بسیاری از افراد می‌شود. برای جلوگیری از رشد باکتری و میکروب‌ها بر روی تشک نیاز است که به‌صورت مداوم اقدامات زیر را انجام دهید تا حساسیت و آلرژی کمتری از تشک به شما منتقل شود.

ماده لاتکس به طور طبیعی در برابر عوامل میکروبی و حساسیت­‌زا مقاوم بوده و می‌تواند گزینه‌ای ایده­‌ال برای افراد مبتلا به حساسیت باشد. اما برخی از افراد به این ماده حساسیت دارند و واکنش‌های آلرژیک آنها معمولا در صورت تماس با لاتکس خودنمایی می‌کند. البته این دسته از افراد می‌توانند از یک پوشش و یا پد مخصوص تشک در هنگام خواب استفاده نمایند.

 

 تشک خواب ضد حساسیت

 

مواد شیمیایی بکار رفته در تشک خواب ضد حساسیت

مواد تشکیل دهنده تشک می توانند بر شدت گرفتن آلرژی شما اثر گذار باشند. تشک ضد حساسیت باید از پارچه و فوم کاملا طبیعی ساخته شده باشد و در عین حال که اجازه شکل گیری محیطی گرم و مرطوب برای رشد کنه و قارچ را نمی دهد و از مواد شیمیایی محرک آلرژی نیز در آن استفاده نشده باشد.

انواع الیاف و پارچه های طبیعی مانند نخ پنبه ، بامبو ، تنسل ، کشمیر و ژاکارد الیاف طبیعی ضد آلرژی با قابلیت تنفس بالا هستند که می توانند به کاهش تماس بدن با انواع مواد حساسیت زا کمک کنند. به علاوه فوم لاتکس طبیعی نیز خاصیت ضد آلرژی دارد و به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که تشک مناسب برای آلرژی تشکی است که از پارچه ای طبیعی و فوم لاتکس ساخته شده باشد.

 

تشک خواب ضد حساسیت

مهمترین عوامل حساسیت زا در تشک ها

 

تشک خواب ضد حساسیت

 

شاید یکی از رایج ترین تحریک کننده های حساسیت در منزل کنه غبار خانگی باشد. مرکز تجمع و یکی از مکان های مورد علاقه این نوع از کنه درون بستر خواب و روی تشک شماست.

یک تشک معمولی حدود ده میلیون کنه درون خود دارد. تعجبی ندارد که این مقدار کنه درون یک تشک باشد وقتی بدن انسان بیش از ۴۵۰ گرم پوست مرده از خود می ریزد و بیشتر آن درون تخت خواب ریخته می شود. به علاوه هر فرد در طول شب حدود نصف لیوان عرق می ریزد. همه این ها فضای مناسبی برای رشد کنه ها فراهم می آورد.

تشک مناسب برای آلرژی وحساسیت  باید فضای رشد این محرک های آلرژی را محدود کند. برای تشک های نو جارو کشیدن و هوا دادن تشک می تواند کمک کند تا مقدار این کنه کاهش پیدا کند اما نظافت و جارو کشیدن نمی تواند در طولانی مدت جلوی افزایش عوامل آلرژی زا را بگیرد. از این رو بهتر است تشک خود را هر هشت سال یک بار با یک تشک نو تعویض کنید.

 

موارد پیشگیری از حساسیت در خواب

  • از تشک‌های های پوآلرژیک و محافظ‌های مخصوص استفاده کنید.
  • هفته‌ای یکبار ملحفه‌های مورد استفاده را با دمای ۶۰ درجه‌ای آب بشویید.
  • از تشک‌های بهاری با هسته فوم و یا لاتکس استفاده نمایید.
  • فضای اتاق خواب را به صورت منظم پاکسازی کنید.
  • دمای اتاق خواب را پایین نگه دارید.

بعد از گذشت چه مدت نیاز است تشک خواب ضد حساسیت را تعویض کنیم؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله عنوان شد، تشک‌ها به دلیل ساختار و مواد استفاده‌شده در آن‌ها قابلیت رشد باکتری و میکروب‌ها را در خود دارند، هرچند تشک‌های بدون فنر و تمام فوم شرایط و فضای کمتری برای رشد این موجودات مزاحم فراهم می‌کنند، در تشک‌های لاتکس به دلیل ساختار عالی، حساسیت و آلرژی کمتری به فرد وارد می‌شود. از همین رو نیاز است که تشک را بعد از گذشت ۸ سال تعویض نمایید. شما می‌توانید با استفاده از تشک های ضد حساسیت ، مدت‌زمان استفاده از تشک را چندین برابر کنید ‌و خیالتان از وجود هرگونه میکروب و باکتری در تشک راحت باشد.

تشک خواب ضد حساسیت

 

 

 

بیشتر بدانید:تشک مناسب چگونه است؟

 

تسک مناسب برای افراد حساس 

تشک لاتکس

 

تشک خواب ضد حساسیت

 

تشک های لاتکس برای افرادی که آلرژی دارند مناسب است. این تشک ها ضد حساسیت هستند و باعث می شود این افراد خواب راحتی را تجربه کنند. کمردرد یک سوم افراد بالغ را تحت تاثیر قرار داده است. کمردرد این افراد ممکن است با خوابیدن روی تشک های نامناسب، وخیم تر شود. تشک های لاتکس به خوبی از بدن محافظت می کنند و مشکل حاد شدن کمردرد را کاهش می دهد.

اگر حساسیت دارید، تشک های لاتکس و بدون فنر راهی است که باعث مهار رشد هیره‌های گرد و غبار می شود. لاتکس طبیعی از عصاره درخت کائوچو به دست می‌آید و در ساخت دستکش، تشک و لباس کاربرد دارد. لاتکس طبیعی خاصیت ضد حساسیت، ضد باکتری و ضد میکروب دارد.

 

 

تشک مموری فوم

 

تشک خواب ضد حساسیت

 

 

مموری فوم یک فوم ویسکو-الاستیک است و شکل فرم بدن را به خود می گیرد. تشک های مموری فوم اغلب در تابستان کندتر و در زمستان سریع تر به حالت اولیه بر می گردند. این ویژگی تشک های مموری فوم با تشک های لاتکس متفاوت است. تشک های لاتکس در صورت عدم وارد آوردن فشار، به حالت اولیه برمی گردند.

 

تشک های فنری

به دلیل سیستم فنری درونشان، برای افراد مبتلا به آلرژی نامناسب هستند. حفره داخلی تشک های فنری که انکوباتور (گرمخانه) برای هیره‌ های گرد و غبار ایجاد می‌کند که در آن فضولات هیره‌ ها و سلول‌های مرده پوست جمع می‌شود.

تشک خواب ضد حساسیت

 

 

 

 

الیاف هالو به دلیل داشتن نرمی و خاصیت فنریت که دارد، قوس بدن را در حالت خوبی نگه می دارد و این امر باعث کمر درد نمی شود.

 

الیاف هالو

یکی از بهترین مواردی که برای پرکردن این اقلام امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، پرکردن این اقلام با الیاف پلی استر هالو می باشد، الیاف هالو به دلیل داشتن نرمی و خاصیت فنریت که دارد، قوس بدن را در حالت خوبی نگه می دارد و این امر باعث کمر درد نمی شود. این الیاف به دلیل ساختار شیمیایی ضدحساسیت می باشد، و مانند تشکهای پرشده از الیاف طبیعی گرد و خاک و باکتری را در خود جمع نمی کند. قیمت الیاف هالو بسیار مناسبتر از دیگر پرکردنی ها خصوصا الیاف طبیعی می باشد.

  مزایای الیاف هالو 

  • ضد بو و تعریق
  • شست و شوی راحت
  • ضد قارچ و کپک
  • سبک و کم حجم
  • نرم و لطیف
  • عایق رطوبت
  •  ضد حساسیت و آلرژی
  • مقرون به صرفه بودن
  • طول عمر بالا

کلام آخر

کیفیت خواب شما بر سلامتی کلی بدنتان تأثیر می‌گذارداگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بدنتان نسبتا به موادی خاص و گرد و غبار خیلی سریع واکنش نشان می‌دهد به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آن که از دچار شدن به آلرژی ناشی از خوابیدن بر روی تشک نامناسب در امان باشید به کالای خواب پرسام مراجعه کنید. اکثر مدل‌ ها از پارچه‌های آغشته به مواد ضد آلرژی ساخته شده‌اند تا ضمن داشتن خوابی آرام و آسوده با تشک طبی ،مناسب و ضد حساسیت از عوامل حساسیت‌زا نیز به دور باشید و خوابی شیرین را در طول شب تجربه نمایید.

 

Back To Top